Remulade Skrevet Juni 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2010 Som tittelen sier, kan det trigge på 5V? tenkte og lage et oppsett med noen IC`r som skal trigge et relè til noen tåkelys. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2010 Tja, men jeg velger å si nei, enkelte relèer kan nok greie det, men ikke stabilt, og jeg ville ikke satsa på det. Er det så vanskelig å få noe som kjører 12V? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Juni 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2010 tenkte og teste og lage noe tåkelysstyring med noen AND-porter osv :) Problemet er jo at de kjører på 5V.. Vi får se hvordan det går! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enmas Skrevet Juni 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2010 Såfremt du ikke har IC´er eller relé som opererer på samme spenningsnivå kan du bruke transistorer eller MOSFET som bryter enten til reléet eller som bryter i seg selv. Siden du kan litt om digitalteknikk vil jeg tro du klarer å lage en bryter-krets vha. transistorer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Ja vurderte og slenge inn noen transistorer, men kjøpte heller noen relèer på biltema og slengte det ihop i dag :P får heller finne på noe annet og bruke IC`ne til :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg