Gå til innhold

Ford Sierra 2L CL motor problem

Ranger emnet

EyeCon

Anbefalte innlegg

Hei

har ein 86mod ford sierrra m/ forgasser.

1. for det første så bruker den over 1.5liter på mila.

2. Av og til når jeg slår av tenningen så sviver bilen forsatt og ligger og durer o hoster i 10sek, hørres ut som en gammel diesel motor.

3. av og til når jeg gir flat høne så slurer den og hørres ut som en kald moped, fjusker, og mister krefter. da må jeg ta gassen tilbake litt og stige seinere opp i turtall. når jeg kommer til høgt opp på turtallet så blir den normal igjenn.

noen ideer hva jeg kan gjøre?

[o] Mazda 323 GT-R 1993

[x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt)

[x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som du må justere blandingen din... evt, hvis det er forgasseren med step-motor på, kan denne være ødelagt. hvis du tar av luftfilteret ligger denne i forkant og "skubber" litt på en pinn når bilen ligger på tomgang (spes når den er kald). hvis denne ikke virker kan det tenkes at choken din ikke åpner helt, og da vil du drukne motoren og bruke mer bensin. sjekk også at du har 6V spenning på et lite rundt hus på forgasseren. hvis ikke henter du 6v fra en pol på dynamoen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Sjekk/skift: tennplugger, luftfilter, bensinfilter + generell service. I tillegg bør du få kontrollert/justert opp motorn, tenning og CO.

2. Hvor høy tomgang har du ? Er denne normal, så kan det være endel sot i forbrennings-rommene til motorn som forårsaker glødetenning/ettertenning. En sotkur bør i så fall utføres.

3. Kan være tenningsbank du merker, en service og oppjustering av motorn vil avsløre dette. Mulig tenninga må settes noe ned hvis du kjører 95 oktan.

Kan hende forgasseren din bør gjennomgås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider