4erlik Skrevet Juni 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Ja det stemmer. Idiot som jeg har vært, så har jeg klart å fylle bensin på en diesel-Mondeo 1999-modell stasjonsvogn. Fylte ca. 25liter og har kjørt 2km med den. Tenkte å tappe den for bensin og fylle opp med diesel. Har fått tips fra et verksted om at så lenge det er under 10liter bensin igjen på tanken, og at jeg fyller opp med diesel så bør det gå bra. Jeg må vel også bytte dieselfilteret, som vistnok skal gå i oppløsning av bensin. Har skaffet meg en slange jeg tenkte å bruke som hevert, og prøver å få denne ned i tanken. Problemet er at det kjennes ut som den stopper i bunn av tanken, men når jeg blåser ned i slangen hører jeg at den ikke har truffet bensinen. Noen som har forslag til hvordan jeg kan tappe ut det resterende i tanken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Juni 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 ja er somregel en blokkering nedi slangen! letteste er vel og ta ut tanken? di bleier somregel og være festet ganske så lett... Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juni 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Er nok tyverisperresak i påfyllingsøret som gjør at du ikke får slangen nedi.. Det letteste er å ta ned tanken igrunn.. Evt se under tanken om det er avtappingsskru. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Juni 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Det letteste er vel å ta ut baksetet og suge opp resterende bensin fra tanken via lokket under setet. Der vil du også se pumpa og tankgiveren ++. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Juni 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Det letteste er vel å ta ut baksetet og suge opp resterende bensin fra tanken via lokket under setet. Der vil du også se pumpa og tankgiveren ++. har denne det da? ikke alle biler pumpa ligger lett tilgjengelig... Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Juni 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Nei vet ikke eksakt om denne har det, men synes det er merkelig hvis den ikke har det. Tenkte uansett ikke på å komme til pumpa, men å få slangen ned i tanken via lokket som er enklest. (i det fleste tilfeller) Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karlsen^ Skrevet Juni 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Koble fra tilførselen fra tank inn på dieselfilteret og sug ut bensinen derfra er det letteste. Fyll på diesel, bytt dieselfilter, tut og kjør :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Støtter Karlsen^ her. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4erlik Skrevet Juni 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2010 (endret) Takk for tips og råd, folkens! Det ble en litt annen vri. Jeg fylte opp med 35liter diesel og bilen startet fint. Så nå har jeg en herlig blanding med diesel og 20liter bensin. Jeg er naturligvis bekymret for at det nå skal brenne litt vel godt i motoren. Jeg fikk et tips om at jeg kanskje burde fylle på litt totaktsolje i tillegg. Er det noe i dette, og i så fall hvor mye bør jeg fylle på? Jeg skal også kjøre 15 mil nå på søndag. Noen spesielle hensyn jeg burde ta? At f.eks. motoren kan bli for varm eller lignende, og hvordan kan jeg best unngå slike problemer? Også burde jeg vel skifte dieselfilter. Er dette noe jeg kan gjøre selv? (er lite bil-kyndig) Og bør jeg vente til jeg har kjørt tanken tom for denne bensin/diesel-blandingen før jeg skifter dette filteret? Endret Juni 18, 2010 av 4erlik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2010 Fyll ett par liter motorolje, totakstsolje eller ATF, dess mer dess bedre, totakstsolje vil blande seg best... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg