ice3d Skrevet Juni 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2010 Jeg går med planer om å ta lappen på MC. Da hadde det jo vært kjekt å øvd litt før man kontakter kjøreskolen slik at man er sikker på at man ikke trenger mer enn det obligatoriske. Er det tillatt å kjøre MC uten førerkort dersom man kjører sammen med en "instruktør" på en annen MC? Jeg husker at jeg kunne gjøre det på denne måten før jeg skulle ta mopedlappen for mange mange år siden. Siter Go your own way! 87 Pontiac Firebird Trans Am 91 Chrysler Saratoga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Juni 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2010 du kan kjøre på din sykkel og en som har lappen kan kjøre på sin...dette er derimot IKKE lov på moped lenger... Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet Juni 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2010 Eeh… Ledsager skal sitte på med eleven.Både elev og ledsager skal bruke refleksvest med bokstaven L bak. Det SKAL brukes to-veis kommunikasjonsutstyr mellom elev og ledsager. En moped er registrert for begrenset vekt, liten motor og lite hensiktmessig å være to stykker på. Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice3d Skrevet Juni 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2010 Har du link til forskriften som du har hentet det sitatet fra? Blir litt forvirra av to ulike svar... Jeg forstår heller ikke hva som skal være fordelen med at en privat "instruktør" sitter bak på sykkelen. Tross alt har han jo ikke noen mulighet til å påvirke kjøringa eller hastigheten derfra... Siter Go your own way! 87 Pontiac Firebird Trans Am 91 Chrysler Saratoga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg