Gå til innhold

enormt oljeforbruk på v70 R

Ranger emnet

v70 R

Anbefalte innlegg

Har hadt et problem lenge med at sylinder 3 drar inn olje en eller annen plass og blir forbrent.Dette endte med at en innsugsventilene tok kveld, og eg mistet all kompresjonen på den sylinderen.Tok da av toppen, skiftet de ødlagte ventilene og alle tetninger + alle ventilene ble slipt og tilpasset hvert enlkelt ventil sete.Startet opp bilen, og den røyk fortsatt mye og brukte olje.Tok da og skrudde av innsuget,såg da inni insugskanalene til sylinder nr 3 .Der lå det masse olje på selve ventilen/setet.Alle de andre var helt tørre.Så va det berre til og demontere igjen:(.Byttet da ventil tetningene igjen på innsugs ventilene til sylinder nr 3.Så nå tenkte eg at nå ville det holde tett og funke,men tror du pokker meg ikkje at det røyk lika mye etter eg starta opp da;(.Og det gir seg heller ikkje.

Så nå er eg helt lost her,kan ikkje skjønne ka som er galt her.

Det eg kan komme på sånn i farta, er at det muligens er ei sprikke eller noe i toppen , som eg ikkje har sett.Kan det være andre ting som feks slitt styring?:det er faktisk så gale at det ikkje går ann og kjøre med det,røyklegger hele veien og ser ingenting bak.

Trenger sårt noen gode tips, vist en av dere har hørt eller erfart lignende.

Endret av v70 R

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har ikke en del av motorene i V70 etc. trøbbel med oljeforbruk?

Bensin skal vel være bra kanskje.

Har du sjekka styringene grundig?

Hvord går veivhusventilasjoenen inn i innsuget på disse?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikjje noe mer oljeforbruk av betydning en andre biler,styringene har eg ikkje sjekka mer en at eg har sjekka for slark.Men der var det ingenting.,veivhusventilasjonen går innpå sugesiden av turbo.

Har ikke en del av motorene i V70 etc. trøbbel med oljeforbruk?

Bensin skal vel være bra kanskje.

Har du sjekka styringene grundig?

Hvord går veivhusventilasjoenen inn i innsuget på disse?

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider