Gå til innhold

Cosworth killer

Ranger emnet


MazGTR

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle legge ut litt om mitt pågående prosjekt.

Bilen er en GTX - ombygd til GTR i begynnelsen av 90 tallet, tidligere eiere har visstnok vært en av kolbergs mekanikere.

chippet og effektanlegg - Bremset 220hk i maskinen visstnok.

 

Mods som skal gjøres\ blir vurdert:

Maskin: Bores til 1,9- Skreddersydde smidde JE stempler, Full porting av topp, hjemme snekra grenrør, Cosworth Turbo(Innovative). Iveco 35-12 intercooler. 3" Eksos fra Turbo og ut.

Tilleggssprut. HKS Luftfilter.

 

Kasse: Hehe i første omgang blir det vel å rase den, Lurte på å montere oljekjøler: Er det noen som har gjort det før?

Prata med noen engelske entusiaster som mente på at å overfylle kassa med 1/2 l olje var tingen: Noen som har prøvd dette?

 

Clutch : Enten Helix organisk eller Sinter.

 

Karrosseri: INTE, GTRen er fet som den er, sidekjoler og annet plasttjafs gjør bare at en ikke kan bruke bilen til det den er ment for: Jage F.Eks Cosworther og annet møkk på grus, samt jage R-sykler på asfalt..

 

PS. Noen som har ei Veiv til salgs?

-92 Mazda 323 GT-R

-83 BMW 523i

x84 Volvo 244 TIC (R.I.P)

x86 Volvo 245 2,5

x78 Ford Escort Rs2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Pedal to the metal

hehe...jage r sykler er moro. Jeg og broren min kjørte som faen bak en r1...vi tok han faen meg i svingene...han må ha vært amatør...lå å skalv som faen i svingen, men når sletta kom dro han selvfølgelig fra.

 

Kjørte forresten i en opel corsa gsi, liten go cart med bare 120 hk!!:D

 

lev i troen

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker vi ikke om 0-200 på rett asfalt vei, vi snakker om ordentlig moro svingete veier og da skal det ikke så vanvittig mye hk til for å holde følge og til og med kjøre fra . Har gjort det mange ganger. Gøyeste var med 245en med 2,5 l - 180 gamper, doble gassere, rallyunderstell og sperre. Har aldri sett en så forbanna Ninja sjåjør siden.

Litt kjedelig å være ute å teste R- sykkelen og bli forbikjørt av en hisinge-traktor;)

-92 Mazda 323 GT-R

-83 BMW 523i

x84 Volvo 244 TIC (R.I.P)

x86 Volvo 245 2,5

x78 Ford Escort Rs2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MazGTR

Nå snakker vi ikke om 0-200 på rett asfalt vei, vi snakker om ordentlig moro svingete veier og da skal det ikke så vanvittig mye hk til for å holde følge og til og med kjøre fra . Har gjort det mange ganger. Gøyeste var med 245en med 2,5 l - 180 gamper, doble gassere, rallyunderstell og sperre. Har aldri sett en så forbanna Ninja sjåjør siden.

Litt kjedelig å være ute å teste R- sykkelen og bli forbikjørt av en hisinge-traktor;)

 

lev i troen du og...

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pedal to the metal

hehe...jage r sykler er moro. Jeg og broren min kjørte som faen bak en r1...vi tok han faen meg i svingene...han må ha vært amatør...lå å skalv som faen i svingen, men når sletta kom dro han selvfølgelig fra.

 

Kjørte forresten i en opel corsa gsi, liten go cart med bare 120 hk!!:D

 

fantasi sier jeg bare.. var det kun svinger der du kjørte????

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pedal to the metal

hehe...jage r sykler er moro. Jeg og broren min kjørte som faen bak en r1...vi tok han faen meg i svingene...han må ha vært amatør...lå å skalv som faen i svingen, men når sletta kom dro han selvfølgelig fra.

 

Kjørte forresten i en opel corsa gsi, liten go cart med bare 120 hk!!:D

 

husk at r sykler ikke betyr RMX...

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En klarer å henge på en dårlig MC pilot, med bil i svingene.. Men husk at en R1 gjør 402m på 10 sek..... En 245 med 180hk klarer knapt 15-16 sek? trenger ikke lange strekka mellom svingene for å vinne med sykkel da gitt...

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MazGTR

Tenkte jeg skulle legge ut litt om mitt pågående prosjekt.

Bilen er en GTX - ombygd til GTR i begynnelsen av 90 tallet, tidligere eiere har visstnok vært en av kolbergs mekanikere.

chippet og effektanlegg - Bremset 220hk i maskinen visstnok.

 

Mods som skal gjøres\ blir vurdert:

Maskin: Bores til 1,9- Skreddersydde smidde JE stempler, Full porting av topp, hjemme snekra grenrør, Cosworth Turbo(Innovative). Iveco 35-12 intercooler. 3" Eksos fra Turbo og ut.

Tilleggssprut. HKS Luftfilter.

 

Kasse: Hehe i første omgang blir det vel å rase den, Lurte på å montere oljekjøler: Er det noen som har gjort det før?

Prata med noen engelske entusiaster som mente på at å overfylle kassa med 1/2 l olje var tingen: Noen som har prøvd dette?

 

Clutch : Enten Helix organisk eller Sinter.

 

Karrosseri: INTE, GTRen er fet som den er, sidekjoler og annet plasttjafs gjør bare at en ikke kan bruke bilen til det den er ment for: Jage F.Eks Cosworther og annet møkk på grus, samt jage R-sykler på asfalt..

 

Denne tråden må ha satt ny rekord i avsporing? En liten kommentar om hva du for eksempel kan bruke en GTR til var visst alt som skulle til.

 

Tilbake til tema, har du noe mer info om bilen? Spennende prosjekt dette! :)

Haakon O.

 

90 Eunos Cosmo 20B Type-S

88 Mitsu Colt dB-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår