Gå til innhold

Infinity Kappa, bra saker?

Ranger emnet

Einar

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Ettersom jeg ikke er noen ekspert, bare en som vet sånn halvveis hva han driver med, så spør jeg her.

Jeg har ett sett Infinity Kappa DIN Series 120 KD, som er brukte.

Har alltid forstått det som Infinity er "good shit", men etter å ha prøvd disse er jeg ikke helt enig.

Diskanten er bra, og skarp som fy, mellomtone er jo mer eller mindre fraværende, og bassgjengivelsen er ikke den beste, vrenger lett.

Si at dette er bråta som følge av at jeg har ett sett brukte høytalere som ikke spiller så bra blir jo feil.

Disse er merket med 40W RMS og 80W Peak, samt 4 ohm.

Jeg har de koblet rett på CD-spiller som er en bra, men tilårskommen Pioneer(en av de første med OEL-display tror jeg), via bilens orginale høytalerkabler.

Jeg syns de spiller skuffende, har en klar og skarp diskant, men resten er det så som så med, og vrir jeg opp, så skurrer og vrenger det litt for lett.

Så til spørsmålet.

Hva er problemet?

Er de kun egnet til diskant(2veis høytalere)

Er de ihjelspillt

Er det ikke så bra jeg tror

Er det kabler som er problemet

Trenger jeg forsterker

For de som skulle lure på hva disse er til, så er det 120mm høytalere bygd for å være plug&play i MB 124.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre høyttalere rett på spilleren er sjelden noen god ide. Selv om alle spillere oppgis til 4x50w, så er det langt fra sannheten, regn med rundt 20w pluss minus.

De fleste gode frontsett krever gjerne 50-100 reele watt for å få noe action, så selv om spilleren er bra,så anbefaler jeg en 2 eller 4 kanals forsterker.

I tillegg anbefaler jeg å først prøve å oppgradere høyttalerkablene.

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spillere har fantasiwatt, det er jeg helt enig i, men jeg har litt trøbbel med å se at kabler skal lage slik skurring som jeg har, dårlig og vrengt bass ok.

Swlv tipper jeg på at disse har en veldig god diskantgjengivelse, ikke fullt så bra bass, og er ikke i tipp-topp stand.

OT: Noen som husker Philips sine kasettspillere med equalizer, man fikk dem vel i 4x40W, og 4x100W, fantasiwatt???

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skurring å vrengning kommer som oftes av dårlig effekt fra spilleren, da den ikke klarer å gi elementene nok kraft. om du prøver disse elementene på en grei forsterker, og du da fortsatt syns lyden er dårlig, ja da må du bare stole på deg selv :)

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel bare 4x25 watt maxeffekt med 10% THD/forvrengning eller så... :D

dc697%20005,.jpg

Ikke den typen jeg tenkte på Transmedia, ligner, men litt mere firkanta, og med lignende equalizer, men i halve bredda...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel bare 4x25 watt maxeffekt med 10% THD/forvrengning eller så... :D

dc697%20005,.jpg

Ikke den typen jeg tenkte på Transmedia, ligner, men litt mere firkanta, og med lignende equalizer, men i halve bredda av spilleren...

Skal se om jeg ikke prøver meg med en forsterker, men er jo ikke noe lignende i rainbowene som har ca doble effekten(ikke at opplyst effekt er det som har mest å si).

Hva er deres erfaringer med tilsvarende høytalere av infinity?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er ihvertfall at bilhøyttalere får et solid løft når man kobler til forsterker, selv om det er en billig forsterker. Så jeg ville prøvd det, bare for å se om det hjelper.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke bare om effekt, en amp må kunne gi fra seg strøm også, hjelper lite om en amp gir 500w men har ikke strøm å gi fra seg. blir som med en bil dette, hjelper ikke stort med mye effekt/hk men har lite vrimoment ;)

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider