Gå til innhold

Min Audi A4 sedan 96'

Ranger emnet

Djj91

Anbefalte innlegg

Da tenkte jeg å legge ut et lite prosjekt her inne av min A4 96' 1,8.

Dette prosjektet kommer til å ta laaang tid grunnet pengemangel og mangel på jobb for øyeblikket..

Bilder kommer etterhvert!

Ting som er blitt gjort:

* Planslipet topp og freset ventiler, ventilseter

* Nye pakninger, så å si overalt.

* Reg-reim

* Vannpumpe

* Clutch

* Termostat

* Temperaturfølerhus

* Lambdasonde

* Motorfeste V/side

* Motorfeste H/side

* Fremre motorfeste

* Girkassefeste H/side

* Girkassefeste V/side

* Skiftet alle bærearmer/ lenkearmer i forstilling

* Skiftet bremseskiver og klosser på alle hjul

* Nye bremsecalipere bak.

* Angel eyes lykter i fra Sonar pluss øyelokk.

* Xenon 6000k 35W nærlys.

* Sony 1200W maks forsterker

* pioneer 6*9

* Pioneer spiller

* 2x12" Edge 300W-RMS 900W maks

* Sparklet bakrutesenker, pusset ned, grunnet og lakkert.

* Lagt opp ledningsnett til bryter med releé og motstand, som videre skal kobles til temperaturføleren.

Slik ser bilen ut for øyeblikket:

25486_10150159869770252_862000251_1.jpg

Noen ting som muligens skal gjøres med bilen:

* Soting av bakruter, muligens sote hos et lakkeringsverksted

* 18" felger fra sharif

* Senk

* Frontleppe, leppe til bakfanger. Sideskjørt fra Rieger

* Muligens xenon 6000k til fjernlys

* Originale tåkelys med xenon look, fordi de gamle rett og slett ikke ser ut i det hele tatt.

* Ny forsterker muligens 2000 W

* Trekke opp dørpanel i sky/skai rød

* Sparkle innvendige dørhåndtak, og lakkere i svart blank

* Spoiler i fra Rieger. Avhenger av looken på bilen etter alt det andre er gjort!

Da hadde jeg fått trekt opp til skai skinn i førerdør, og slik ble det.

DSC01910.jpg

Resultatet ble helt ok, så da skal det samme gjøres på de 3 siste dørene og :) Beklager bildekvaliteten, men har bare et dårlig mobilkamera for tiden!

Bah.. Da måtte man ha seg ny dynamo, rense sila i panna og eventuelt bytte oljetrykksføleren samtidig...

Endret av Djj91

Why do i Beat My Meat? Bitch, That Sloppy ass Pussy a Starving Dog Wouldn't Eat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja! Har styrt litt med bilen i allefall :) Skiftet motorfeste på venstre side framme fordi det hadde begynt å mårkne.. Fremre motorfeste var ikke der når jeg kjøpte bilen, så etter en stund uten dette festet begynte hele fronten å løfte seg under pådrag. :p

Why do i Beat My Meat? Bitch, That Sloppy ass Pussy a Starving Dog Wouldn't Eat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deg på Buktamoen her om dagen,du har litt og styre med misunner deg ikke he he.Fikk du has på den leppa jeg skaffet deg mail adressen på?Leppe og senk så har du fin brøytebil til vinteren,har sprekt mi 2 ganger nå så må gå til innkjøp av ny.Den jevla fartsdumpen utfor Amfi på Finnsnes er noe dritt.Må kjøre rundt nå kommer omtrent ikke over den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass. Merker du det i girspaken når du kjører da, siden du byttet festene? Gjør det på min, tror jeg må bytte festene..

Hei! Joda.. Mistenker at jeg må bytte det hydrauliske motorfestet og.. Fronten hopper litt enda, men merkes ikke i girspaken etter jeg byttet alle de andre festene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deg på Buktamoen her om dagen,du har litt og styre med misunner deg ikke he he.Fikk du has på den leppa jeg skaffet deg mail adressen på?Leppe og senk så har du fin brøytebil til vinteren,har sprekt mi 2 ganger nå så må gå til innkjøp av ny.Den jevla fartsdumpen utfor Amfi på Finnsnes er noe dritt.Må kjøre rundt nå kommer omtrent ikke over den.

Åja! :p Joda.. Har en goooood del å gjøre med den enda ^^.. Hadde 8.000 som skulle gå til nye rimz, men 4.000 av de gikk til nye calipere bak. :( Fikk ikke tak i den nei :p Tenkte å kjøpe en ny fanger.. Har så masse skader på den originale fra før. Skal i hvertfall skaffe en leppe til bakfangeren etterhvert! Ja, huff.. Den fartsdumpen er ekstrem...:drive2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja! :p Joda.. Har en goooood del å gjøre med den enda ^^.. Hadde 8.000 som skulle gå til nye rimz, men 4.000 av de gikk til nye calipere bak. :( Fikk ikke tak i den nei :p Tenkte å kjøpe en ny fanger.. Har så masse skader på den originale fra før. Skal i hvertfall skaffe en leppe til bakfangeren etterhvert! Ja, huff.. Den fartsdumpen er ekstrem...:drive2

Må melde deg inn i VACN så kan du bli med på lokallagstreff osv :):):)

Audi A4 1,8 - 98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte calippere bak til min A4 på Møller, der kostet de ca 900 kr stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte calippere bak til min A4 på Møller, der kostet de ca 900 kr stk.

Ja, la merke til prisforskjellene. Helt på trynet at en 97' skal ha billigere calipere enn en 96' syns nå jeg...:iconsm

Lenke til kommentar
Del på andre sider