Gå til innhold

1.8 T fjusker ved pådrag

Ranger emnet

bonkerud_

Anbefalte innlegg

lurer på hva som feiler bilen. det tar noe lang tid å starte den når den er kald. og nå i det siste har den begynt å fjuske ved pådrag på 1 og 2 gir. akkurat som motoren dør ut ett lite øyeblikk. men fjuskingen kommer bare av og til.

lurer også på om jeg skal selge bilen til høsten, noen som har en formening på hvor mye jeg kan få igjen for bilen? svart 1,8t 96 modell som har gått 260 000 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er tennings relatert problem, siden den jukser ved på fult pådrag med sikkert fult turbotrykk. Coiler,plugger osv....Hadde dette problemet med v70 R`n,denne hadde riktignok ikkje det coil systemet med 1 coil pr syl da.Men den jukset ved på drag,og når turboen begynte og spoole seg opp.Da var det pluggene som var feil her.kan vel si det at dette er det billigste du kan begynne og tenke på og skifte ut hehe:)Men du kan nå prøve og børste de helt rene med stålkost,så ser du om bilen blir bedre da .Har akkurat kjøpt meg en rs4 biturbo,så eg tørr ikkje tenke på ka det vil koste og skifte coilene på den der hehe:)Men for og utelukke lmm,så kan du nå nappe av kontakten til den og se om den går bedre på tomgang da.Går den bedre da, så å nærmer du deg roten til problemet.Du har vel ikkje tilfeldigvis et åpent filter som har for mye lufilter olje i vel?

Endret av v70 R

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

coil er ikke så dyrt, 600 kr pr stk, men du trenger vel 4 stk da. men du kan kjøpe 1-2 to coiler og prøve deg fram da. Ville anbefalt deg å ta en Vag-kontroll, får vite ting fortere og lettere da for hva som kan være feil. Men om det et LMM koster det deg ca.1200kr på norsk bildelesenter. Den LMM ryker ofte om man har smurt inn luftfilteret med olje.

http:/www.valsemesteren.no - Valsing av hjulbuer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...