Gå til innhold

Motorbytte/turbokonvertering av BMW e34.

Ranger emnet


stigsol

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har planer om konvertering av en e34 520 94- mod, som jeg har stående. Motoren i denne må byttes. Vurderer å sette i en annen 520 motor eller en 525 motor, uansett vil jeg også montere på turbo for å få litt skikkelig trøkk. Derfor lurer jeg på følgende ting:

 

- Har en 520 motor, 94 mod tilgjengelig. Denne har vanos, hvordan er denne å montere turbokit på? Finnes det komplette turbokit til denne motoren?

 

- Kan man sette inn en 325 motor? Er dette samme motor som i 525´en?

 

- Hva må til for å få bilen godkjent med skilter? Enten det er det ene eller det andre motoralternativet?

 

 

Blir glad om noen har synspunkt og tips om dette. Som dere sikkert forstår, så har jeg ikke stor kjennskap til BMW sine motorer og hva som må gjøres. Er egentlig Skoda- mann, men har lyst på en herjebil (om det er ett ord), som går godt og er lovlig på vei:)

 

På forhånd takk for svar.

Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula...

Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen

Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt

Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt

Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er ikke helt sikker på om det er samme opplegget på 5-serie, men på 3-serien er det bedre å bygge turbo på 320 istedet for 325, da det er sterkere stempler på 320, og det er ikke mye forskjell i effekten når du bygger om til turbo... Skal du ha turbokit, så finner du garantert mye forskjellig på eBay.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg ville tro at du får det godkjent med turbo, hvis du kjører alt av understell fra M5 og har bremsepapirer på at den ikke har for "mye" hester? :) Har planlagt og gjøre noe av det samme på min 535 når jeg får penger og lappen :)

[x]1988 Ford Escort XR3i Cab

[x]1988 Ford Escort RS-Turbo Cab

[_]1972 Chevrolet Corvette, LS7 - 565HK

[_]1990 BMW 535i blir noget urginal http://www.bilforumet.no/prosjektforum/255664-michaelws-e34-bmw-535i-blir-noget-uorginal.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang godkjenning er vel et mulig problem utslipp..

 

525 og 325 er samme motor, men 5serien har annen bunnpanne, oljesil, motorfester og en av eksosmanifoldene (den fremste mener jeg det var), vanntemp føler i toppen og elnettet. (el nett kan brukes likevel, men litt anderledes plassering av rele'er og strømkabel må legges opp)

 

Btw: Har guide på å sette e34 motor inn i e36.

Funker jo fint andre veien også.

 

Har også m50b20 motor til salgs fra e34.

Endret av Alekz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang godkjenning er vel et mulig problem utslipp..

 

Mulig det ja, men når man tenker på Alpina B10 Bi-Turbo så burde det jo gå.. :)

[x]1988 Ford Escort XR3i Cab

[x]1988 Ford Escort RS-Turbo Cab

[_]1972 Chevrolet Corvette, LS7 - 565HK

[_]1990 BMW 535i blir noget urginal http://www.bilforumet.no/prosjektforum/255664-michaelws-e34-bmw-535i-blir-noget-uorginal.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår