Gå til innhold

div spm golf 3 gti maskinist

Ranger emnet


volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

Hej!

Driver med en einser som egentlig skulle ha tdi motor, men nå får den mk3 gti motor pga pris.

Det jeg lurer på er motorkoden for 2liter(?) 16V motoren med elektronisk sprut. Den sitter vel i mk3 gti og noen passater.

I samma slengen så lurer jeg på hva som skal til for å få litt fart i denne? Henger sprutet med ei stund eller må det byttes så fort noe gjøres?

 

Og vil en slik motor passe mot ei kasse fra 1Z tdi motor?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

ABF 2.0 16v (150hk elektronisk insprøytning) Høyblokk kommer fra GTI 16v

9A er 2.0 16v (136hk mekanisk innsprøytning) Lavblokk = samme som KR/PL men med annen veiv/slaglengde som gir 2liter. Kom i Passat og Corrado.

 

Skal til å bygge en sånn i min Einser nå over nyttår.

 

Høyblokk krever annet grenrør enn lavblokk, da den er 16mm høyerer.

Pga effekt er den nok vanskeligere å få godkjent vis det er aktuelt.

 

9A med kammer fra ABF eller tilsvarende ettermarkeds kammer vil nok gi ca 150hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel si det på den måten så blir det godt med fart i en Einser med 150hk... Hadde 120hk i min i sommer og det gikk godt!

 

TDI kasse så lenge det er 020 type passer rett på både når det kommer til gir-overføring og clutch wire. Gir en sinsykt høy girutveksling, greier sikker 130 på andre gir!

Men er det en 02A kasse (mye sterkere mekanisk) så tregner du nytt girkasse feste (ebay --> 02A +Golf Mk1 eventuelt mekke selv) ombygging til hydraulisk clutsj eller ombygging av girkassen til wire overføring. (div deler fra Seat må brukes), drivaksler med 100mm flens (fra nyere Golf Cab) og ombygging til wireskift girspake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forska, 9A motoren står på pall sammen med 02A kasse.

Så blir ombygging til wire gir og hyd clutch.

Bruker mastersylinder fra seat toledo, samme som golf 4 å se på bare at den er i stål og ikke plast. Tenkte å bruke giroverføringen fra corrado.

Har fått maskinert corrado spindlene til å passe einser fjørbein.

Skal også prøve å få på corrado tannstang med servo.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eiser med Servo er for lett på rattet!

Eg kjører med 195/50/15 og den er lett som bare det uten servo, de er så lette at det er ikke noe poeng

 

Anbefaler å få fatt i kammer fra KR, da stiger effekten fra 136hk til 150-165hk avhengig av grenrør og innjustering av KE-jet.

Eg har bestemt meg for å gå over til Gassere, har kjøpt et sett med 40mm Weber, de begrenser seg til 160hk pga størrelse. men fikk de så billig av det er eg grei start. Så får eg heller gå over til ITB og datasprut når eg porter toppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår