volvo-r-sport Skrevet Juni 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2010 Hej! Driver med en einser som egentlig skulle ha tdi motor, men nå får den mk3 gti motor pga pris. Det jeg lurer på er motorkoden for 2liter(?) 16V motoren med elektronisk sprut. Den sitter vel i mk3 gti og noen passater. I samma slengen så lurer jeg på hva som skal til for å få litt fart i denne? Henger sprutet med ei stund eller må det byttes så fort noe gjøres? Og vil en slik motor passe mot ei kasse fra 1Z tdi motor? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth` Skrevet Juni 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2010 Motorkoden i min mk3 2.0 gti 16v er iallefall ABF , har hørt denne vært omtalt i passat også,,,men mulig det er flere typer ! Siter '94 Golf GTI16V & '86 Sierra IS Budsjettskrenser! X: '83 Sierra 2.0GL,'90 Golf2 1,8i,'86 Sierra 2.9 4x4,'86 Golf2 1,8,'89 Golf2 Gti8V,'86 Golf2 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juni 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2010 Skal hente en sånn på tirsdag førstkommende... Satt i corrado også btw. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meanbean Skrevet Oktober 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2010 ABF 2.0 16v (150hk elektronisk insprøytning) Høyblokk kommer fra GTI 16v 9A er 2.0 16v (136hk mekanisk innsprøytning) Lavblokk = samme som KR/PL men med annen veiv/slaglengde som gir 2liter. Kom i Passat og Corrado. Skal til å bygge en sånn i min Einser nå over nyttår. Høyblokk krever annet grenrør enn lavblokk, da den er 16mm høyerer. Pga effekt er den nok vanskeligere å få godkjent vis det er aktuelt. 9A med kammer fra ABF eller tilsvarende ettermarkeds kammer vil nok gi ca 150hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meanbean Skrevet Oktober 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2010 Kan vel si det på den måten så blir det godt med fart i en Einser med 150hk... Hadde 120hk i min i sommer og det gikk godt! TDI kasse så lenge det er 020 type passer rett på både når det kommer til gir-overføring og clutch wire. Gir en sinsykt høy girutveksling, greier sikker 130 på andre gir! Men er det en 02A kasse (mye sterkere mekanisk) så tregner du nytt girkasse feste (ebay --> 02A +Golf Mk1 eventuelt mekke selv) ombygging til hydraulisk clutsj eller ombygging av girkassen til wire overføring. (div deler fra Seat må brukes), drivaksler med 100mm flens (fra nyere Golf Cab) og ombygging til wireskift girspake. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Oktober 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2010 Har forska, 9A motoren står på pall sammen med 02A kasse. Så blir ombygging til wire gir og hyd clutch. Bruker mastersylinder fra seat toledo, samme som golf 4 å se på bare at den er i stål og ikke plast. Tenkte å bruke giroverføringen fra corrado. Har fått maskinert corrado spindlene til å passe einser fjørbein. Skal også prøve å få på corrado tannstang med servo. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meanbean Skrevet Oktober 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2010 Er det ikke enklere å bruke 500kr på Seat deler (mekanisk clutch) sånn at du slipper å bygge om hele rattstammen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Oktober 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2010 Har du noen delenr a? Jeg har alt jeg trenger for hydraulisk men hvis det er lett å bygge om til wire gjør jeg heller det. Er så trangt og ufyselig å få på plass masterpumpa. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meanbean Skrevet Oktober 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2010 Se her: Delenummer og monterings anvisning. http://www.clubgti.com/forum/showthread.php?t=107068 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meanbean Skrevet Oktober 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2010 Se her: Delenummer og monterings anvisning. http://www.clubgti.com/forum/showthread.php?t=107068 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meanbean Skrevet Oktober 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2010 Eiser med Servo er for lett på rattet! Eg kjører med 195/50/15 og den er lett som bare det uten servo, de er så lette at det er ikke noe poeng Anbefaler å få fatt i kammer fra KR, da stiger effekten fra 136hk til 150-165hk avhengig av grenrør og innjustering av KE-jet. Eg har bestemt meg for å gå over til Gassere, har kjøpt et sett med 40mm Weber, de begrenser seg til 160hk pga størrelse. men fikk de så billig av det er eg grei start. Så får eg heller gå over til ITB og datasprut når eg porter toppen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.