Gå til innhold

Vurderer Audi A4 2.4

Ranger emnet

mrbmf

Anbefalte innlegg

Har sett på en Audi A4, 1999modell med 2,4 v6 motor.

Bilen har rulla ca 240.000km.

Noe spesielt eg bør tenke på vedr denne modellen? Vet det finst sikkert ørtens tråder om lignende. (samt en FAQ..) Men ønsker noe mer spesifikk info om denne motormodellen...

Her var alt av pakninger og simmerringer i motor og drivaksling byttet. Kan ikkje si eg har kjempe god greie på bil, men er dette et veldig dårlig tegn?

Det var også noe tikking.. Selger sa dette var oljepumpa som var sliten og burde byttes?

Noen tips/anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, er han på syre?? Denne bilen gjør 1l på langkjøring og 1.2-1.5 på blandet/by.

Jeg syntes ikke det er riktig å styre unna 2.4, men 2.8 gir deg mye mer drag og bruker ca like mye bensin. 1.8t kan også trimmes lett om man blir lei, det kan ikke 2.4. Men sekserlyd er flott, og den har jo bedre bånndrag da såklart.

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har og hørt mye drit om v6 2.4 l til audi, med tikking på ventilene som et av prolemene.Men vet ikkje årsaken til det da,kan tenke meg at det er dårlige kammer,ventil løftere som skyldes dette.Ville heller gått for 1.8t,da får du en bil som er billigere i drift + og mer potensiale når det gjelder trimming osv.....Men skal du du absolut ha deg en 6`er, ville eg gått for en a6 eller s4 biturbo.Motorene på disse skal vist være veldig bra og driftsikre.Eneste negative eg har hørt om 98-99 mod biturboene, er at turboene har en tendens til og ryke på grunn av innsugsmanifoldene/ eksos manifoldene sprikker.Men eg tror at med facelift modellen 99 mod,så er dette rette opp i.Ellers så er vel quatro systemet skuddsikkert:)

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider