Gå til innhold

Hvilken lakk skal jeg velge?

Ranger emnet

driftking1

Anbefalte innlegg

Hei :)

Da skal jeg lakkere bilen min med lastebilakk .. Men vet ikke hvilket lakkmerke jeg skal velge ; nordbond sin eller PPG sin? Hva mener dere?

6501625_520x0.jpg

6484863_520x0.jpg

Vil ha sann farge, men som dere vet så får du bare lastebilakk som tettfarge, men jeg tenkte og tilsette dette pulveret her ; http://www.effektlakk.no/ds_product_info.php?cPath=26_38&products_id=53

men jeg er ikke sikker på åssen jeg skal gå fram. Prøver nå og finne ut hva fargekode som er på den golfen den.. Vet fargen heter Jazzblå men ingenting mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du en annen tråd gående om lakkering av akkurat denne bilen også?

Uansett: Selve lakken er jo ikke det dyreste innkjøpet å gjøre når du sammenligner med hva bilstæsj koster og hva annet du eventuelt må kjøpe for å kunne gjøre dette. La meg si det sånn at hvis du har en fin Golf med stylingdetaljer, og du er tydeligvis opptatt av at det skal se bra ut (hvis ikke regner jeg ikke med at du hadde vurdert metallic), så ville jeg kjøpt bra lakk. Så får det heller være at det koster et par tusen ekstra, for det er det verdt! Det betyr billakk, ikke lastebillakk. Og det betyr metallic base med klar oppå. Tett lastebillakk med metallicpulver tror jeg blir en skuffelse hvis jeg leser intensjonene dine riktig. Billakk legger seg rett og slett penere.

Glasso, DuPont, Debeer, HOK, PPG, whatever. Bare det er ment for biler og kommer i base+klar-system.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg har tenkt og lakke bilen min med lastebilakk, vil ha noe lignende lakk som ; Lw5z - volkswagen jazzblå, men som dere vet finnes bare lastebilakk i tettfarge, så jeg tenkte og blande dette pulver ;http://www.effektlakk.no/ds_product_info.php?cPath=26_38&products_id=53

Men spørsmåla mine er ; åssen skal jeg blande pulveret?

Hva trenger jeg av base/klarlakk og alt det der?

hvor mange liter trenger jeg av hver ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tuser mer? Finn priser til meg da ; base og klarlakk

Fargekode ; lw5z volkswagen jazzblå

Det var da beskjedent...

Du må nesten gjøre den jobben selv. Hvis du lurer på hvor du kan henvende deg, kan du jo heller spørre om hjelp til det. Jeg vet ikke hva som er mest praktisk for deg i forhold til hvor du bor. Spør litt rundt hos malingsbutikker og lakkverksteder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg sliter ennå :( jeg finner ingen som selger glausurit tettlakk til bil.. Og nesten ingen som selger til privatpersoner! Noen her på forumet eller noe sant som kunne tenkt seg og skaffe sann lignende farge som er på bilen tidligere i tråden? ( kode ; lw5z volkswagen jazzblå )

Helst til en billig penge, helst glausurit tettlakk . Men om det er noe som er ca . like bra så går det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg sliter ennå :( jeg finner ingen som selger glausurit tettlakk til bil.. Og nesten ingen som selger til privatpersoner! Noen her på forumet eller noe sant som kunne tenkt seg og skaffe sann lignende farge som er på bilen tidligere i tråden? ( kode ; lw5z volkswagen jazzblå )

Helst til en billig penge, helst glausurit tettlakk . Men om det er noe som er ca . like bra så går det også :)

Det MÅ vel ikke være Glasurit. PPG, Dupont, Sikkens er fine merker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glasurit lakk får du jo kjøpe på Bildeler på Ysteneset i Ålesund, der får du kjøpe både 22, 68 (lastebil serien) og 90 serien lakk, men du får ikke tett/solid lakk (22 og 68 serien) på den koden der, for det er jo en effekt lakk, og leveres kun i 90 serien

Ellers så selger Ødegård Lakk Du Pont sine serier med lakk, og Bilextra/Rønneberg selger Sikkens og Lesonal sin lakk, PPG har ingen forhandler i Ålesund, da må du til Stryn for å handle

Endret av BossCat

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...