Gå til innhold

Tilbud på bil+deler

Ranger emnet

Levin GT

Anbefalte innlegg

Hei folkens....

Jeg er en hobbymekaniker om har skrudd på alt mellom himmel og jord så langt tilbake som jeg kan huske...

Hovedsakelig er det Toyota det går mest i,så Audi er ikke min sterkeste side...

Saken er at jeg har fått et tilbud på et halvferdig WW/Audi prosjekt som jeg tror er et ganske kurrant og billig kjøp..

Det er en eldre gubbe som vil trenger å rydde lokalet sitt så han vil selge meg en dårlig 86 modell Passat stv Quattro.

I denne bilen står det en Audi 5 cyl, 10 ventiler, turbomotor med original ECU som jeg mener å huske var fra en Audi 200.

Gir og drivlinje er originalt Passat Quattro...

Motor starter. (eieren har visst kjørt den,men grunnet lavt bensintrykk fikk han ikke prøvd den ordentlig)

Med på kjøpet følger det med travers forran,travers bak,og 4 komplette fjørbein med calippere og store bremser. (antakeligvis fra Audi 200)

Mannen har ikke helt oversikt over hva som er hva og hva,motorkoder og benevnelser og slikt,(det har ikke jeg heller) men han fablet noe om KH motor og 18X hestekrefter.(?)

Alt var veldig rotete,men det så ut til å være komplett om det bare ble ryddet opp i ledninger og slanger....

Det skulle visstnok være vacuumbryter inni bilen for å velge mellom åpen og diffsperr både forran og bak...

Alt skulle visstnok passe over i en audi 80-90-100 eller 200 sålenge det var en Quattro.

Så spørsmålet mitt er, er dette noe å samle på?

Jeg tenkte i såfall å hugge karrosseriet og selge motor,drivverk,og understell....

Hva kan dette være verdt?

Hilsen Roy

Endret av Levin GT
Lenke til kommentar
Del på andre sider