Gå til innhold

Trenger meninger fra andre - W124 eller W210 ?

jotii

Anbefalte innlegg

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Utdatert, trøtt og kjedelig er det UANSETT med E-klasse :) Spennende blir det aldri!

Jeg hadde gått for en W124, har god erfaring med dem, dog ikke sammenligningsgrunnlag. Men som en sa tidligere her, W124 = the last overengineered Mercedes.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet en pen w210 e230 for over 2 år siden, kjøpte den for 69k. Den har vært tilnærmet perfekt, såpass bra at jeg vuderer w210 neste gang jeg kjøper bil. Har hatt litt rust, og litt små problemer men ikke noe verre enn å bytte en dings eller sikring. Tok endel rust og handlet felger, nydelig bil å kjøre.

W124 er også veldig bra, kan ikke ta feil med den. :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg snu problemstillingen - hva har du kjørt av gokart-biler med bra oppsett? :)

En av bilene jeg skal ha før jeg dør er en hvit E420 W124. Jeg er veldig konkret på hva jeg skal ha, hehe.. Det er en elegant og dødskul cruiser, men det er ikke på noen måte noen spennende bil, eller noen ræserbil for den saks skyld ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei .

Nei, har nok ikke kjøpt meg bil enda, og har nok enda ikke klart å bestemme meg.

Jeg holder nå på å bikke litt over mot W210, men det er bare det at W124 er også så god ! ( SKULLE GJERNE KJØPT BEGGE ! :-D )

Bilen kjøpes ikke helt enda, så har enda litt tid på å bestemme meg.

Føler at det ikke er fullt så mange ( ihvertfall her i Ålesund) som har W210, og derfor kan denne vekke litt mer oppmerksomhet enn W124 etter den er fixet og stylet litt på..

Noen som er veldig uenige så rop ut !

Trenger innspill....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut noen motiveringsbilder av min w210 selv, syntes det er knall biler. Skulle ønske jeg hadde nyere girkasse, har den kassa fra w124 faktisk. Bra den også, men kunne tenkt meg 5 gir...

IMG_6645-vekk.jpg

IMG_6641-vekk.jpg

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes at både w124 og w210 er fine biler.

har selv en god mb 190E som jeg selv har kjørt over 75000 uten noen store problemer.

men selv ville jeg nok gått for en w124 enten med automat eller helst 5trinns manuell.

men som nevnt før her, så er det jo rust og slite deler som på alle andre biler.

lykke til med bilkjøp hvertfall :)

Mvh

Stian

stolt eier av MB 190E

krsmf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Må bare si at jeg sverger til 124, hadde en -85 260E som jeg hadde det utrolig moro med for noen år siden, den så utrolig sliten ut med rust (og rusthull...) overalt, men den fungerte gullegodt det drøye året jeg hadde den, kjøpte den for 9 lapper for å herje istykker en vinter, men endte med å herjekjøre på sommeren, og neste vinter igjen fordi den ikke ville knele!!!

Her snakker vi 20 blå, starte bilen, ruse rett opp på turtallsperra for å ligge breit og få varme i bilen.

Vraka den da den mest sannsynlig ikke ville gått gjennom eu kontrollen pga litt skummel rust, og fordi jeg på den tiden hadde tre biler, og jeg syntes det holdt å betale årsavgift på to av dem.

En liten stemningsvideo av gamle sliteren, vet ikke hvor mange bakdekk det gikk den sommeren der, men sånn som dette ble den kjørt nesten hver dag, og selv med 300k på klokka gikk det helt fint. (dette var da en bil med manuell....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skulle fått trådstarter til å kjøpe w210 lett hvis jeg hadde hatt bilde av gamle w210'n til Kim Sisjord fra kongsberg.

Det er en av de råeste bilen jeg har sett i Norge, men har dessverre ingen bilder av den... den var 100% perfekt og ALLE som hata mercedes intenst syns den var sinnsvakt rå, med 11,5 og 9 x 18" og w211-look front med xenon, senka ut av en annen verden og lett soting helt fram, mørksota diode baklamper osv. DEN bilen satte standarden for w210, aldri sett noen i nærheten som var så rå. Det er den bilen som gjorde w210 vanvittig tøff. Nok til at jeg kanskje skal ha w210 igjen etterhvert som bruksbil...

W124 ser litt kjedelige ut syns jeg, var tøft når det gjekk kanskje to w124 med brock b1 og mye senk, men nå har alle det og det er ikke noe tøft i det hele tatt lengre..

Ville i såfall valgt 220e 150hk eller 250 diesel 94-modell om jeg da var trådstarter. For guds skyld ikke kjøp brock b1, er så grenseløst oppbrukt og ingen som snur seg etter det lengre.. gå for hyperblack 18" du på den merca du evt kjøper, uansett om det er w124 eller w210.. felger jeg ikke har sett enda på.

Om du velger w124, så kjøp en strøken bil til 30-40 og legg 15-20 lapper i den med tøffe felger, senk, lett proffsoting helt fram, avantgarde-grill, xenon og diode baklamper..da har du en ok bil som ser milevis mye bedre ut enn en original w124, selv om det aldri blir noe rå bil.

her er en fin en jeg fant i farta, for høg og stygge felger, men ellers meget pen syns jeg:

http://www.youtube.com/watch?v=kQmmf-zI56w&feature=related

også her er en fin en:

relativt maffiga stuk som svenskene sier?!;)

Ingen tvil trådstarter, kjøp deg w210, ikke så mange som har det i området ditt som du sier, det er ene og alene grunn til å velge den jo!

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe å lure på? :D

Mercedes_W124_by_AntVR6.jpg

nei det er ikke det, den der ville jeg ikke gitt 5 lapper for engang, ser totalt mislykket ut. Velg derfor w210. Har hatt flere w124 og en w210, ingen tvil om at w210 er en mye bedre bil på alle måter.

Plast = dukenukem

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider