Gå til innhold

1.6td ny turbo

Ranger emnet

toyotal

Anbefalte innlegg

skru opp trykket uten og justere diesel er meningsløst..

hei, jeg vurderer å skru opp turbotrykket og dieselpumpa på golfen...

Var vel det som var planen;)

Jeg ville heller kjøpt ny turbo etter du evt har tatt livet av den du har, isteden for å ødelegge en ny en. Men det skal tåle en del. En kompis av meg har en Vento 1.9TDK, han kjørte på 2 bar helt til en sjåfør på fest kjørte svin og stoppa motoren uten å la den avkjøle seg. Før det gikk det helt fint, tror han kjørte i ett eller to år med 2 bar trykk. Ikke anbefalt å justere så mye selvsagt, men de tåler en del ja. Som sagt, bare husk å la motoren stå å gå litt på tomgang etter du har vært på kjøretur:)

Få tak i en intercooler fra en GTD så holder det sikkert enda lenger;)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare å ta IC og slanger fra en GTD og koble på, kan ikke se for meg at det er så stor forskjell. Vet ikke sikkert, så skyt meg om jeg tar feil. Hvordan det er å oppdrive de delene er vel en annen sak. Mulig du må bestille nytt om du ikke finner en delebil:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 months later...

er 98% sikker på at de var rett skru, fant ingen andre som de kunne vert iallefall:P men jeg såg at på den diy guiden så sto de at noen av bilene trenger en bleedventil for at de skal fungere, eventuelt så kan jeg bleede slangen eller noe sånt.. er ikke helt sikker:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider