Slaraffenmann Skrevet Juni 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2010 Noen som har prøvd seg på bytte av hjullager foran på v50? Det trengs presse før å få lageret ut, og en spesialsak for å montere det nye i følge haynes. Men det må da være mulig å klare dette uten spesial-Volvo-verktøy vel? Noen som har gode tips før jeg går i gang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2010 Mitt gode tips er... Lykke til Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slaraffenmann Skrevet Juni 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2010 Hehe. Jeg skjønner. Kraftig presse har jeg tilgang på, så å få det gamle lageret ut bør vel kunne gå greit. Det som bekymrer meg er saken som brukes til mothold når spindelen skal presses ned på det nye lageret. Alternative løsninger her? Mulig jeg får Volvogutta til å ta seg av dette. Eller kanskje jeg skal ta meg en økt med litt flattjern og vinkelsliperen. Det man ikke har, kan man jo lage til en gang for alle. Lukter Ford lang vei av dette lageret..;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slaraffenmann Skrevet Juli 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2010 Da var begge lager foran byttet. Ingen stor sak å få dette til. Eneste var at jeg måtte få lånt meg en muttertrekker for å få løs bolten som fester spindelen i demperen. Haynesboken er grei å ha, men hopp over punktet med demontering av abs-føler. Helt unødvendig. Å presse inn nytt lager gikk greit. Brukte noe flattjern i riktig tykkelse for å støtte opp ytre lagerbane, mens jeg presset spindelen ned på lageret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg