Kjell190 Skrevet Juni 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2010 Jeg har søkt, og fikk ikke svar å det jeg lurte på. Så til spørsmålet, jeg har en kadett, der orginalt ET er 48-49 eller.no, mens felgene jeg har er 28, hva vil det da si? for de felgene stikker jo litt ut, men kan man sette på felger som kun har lavere innpress enn orginalt, eller skal man helst være ganske nærme? Mvh yazzie§!:D Siter So i parallel double park that motherfucker sideways! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Juni 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2010 Reglen er MAX 15 mm endring i sporvidde. Med andre ord kan du gå UT ELLER INN 7,5 mm pr felg. Man kan også gå mere enn 15 mm i endring men da skal du ifølge reglene inn til biltrangsynet og godkjenne felgene til bilen. Så hvis vi tar utgangspunkt i ET 48 som du skriver så kan du sette på alt fra ET 40,5 til 55,5 uten å godkjenne felgene. Men selv om du ikke trenger å godkjenne så kan du fremdeles få mangel/feil på felgene hvis det er en teoretisk mulighet for at felger/dekk vil treffe/subbe i enten skjermkant eller innerskjerm ved full sving og max utslag på demperen. Vet ikke om dette svarte på spørsmålet ditt men da har du hvertfall litt mere å gå etter;) Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell190 Skrevet Juni 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2010 takk for svar så sent på natta :pepsi: kikket litt på noen felger, Lenso bsx, er nesten BBS rs replica, eller er vel det, i allefall de er jo 7x15" med ET38 4x100, boltesirkelen vil jo stemme på bilen, men at ET er 38 satt jo tvil på saken.. men ettersom de kant-felgene jeg har på bilen nå er ET28 burde jo disse passe da? Siter So i parallel double park that motherfucker sideways! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Juni 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2010 Jupp.. Men Lenso BSX/kopihjul er fy fy.. :) Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet Juni 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2010 Feil felger kan ødelegge hjullager. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg