toromann Skrevet Juni 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2010 (endret) Har en lett "tikking" i motoren på min 1993 318i e36. Det jeg lurer på om noen kanskje har en ide som samsvarer med min? Jeg tror det enten kan være pga at forrige eier nettopp har skiftet alle tennplugger og at de ikke har fått "trekt" til seg olje? (kompis som nevnte det) høres teit ut for meg. Eller at det er noe med stemplene? Eller at det er kamm akselen som er gåen? Motoren i seg selv er helt plettfri.. Ikke noe olje svetting. bruker ikke olje i det heletatt og heller ikke noe vann. La merke til i går at hvis jeg drar den ut i 2ndre så slutter den å gi rundt 5000+, den bare freser i høyt turtall. Vel og merke den har K & N Luftfilter og EMM-Sport Motorstyring og EMM-sport dobbel effektpotte. Kjøpte denne den på fredag, så er ikke så kjent med "gullet" mitt enda. Håper noen kan komme med forslag om hva som er på ferde. Takk. Endret Juni 27, 2010 av toromann Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HrpZ88 Skrevet Juni 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2010 Ventil tikk sikkert :) Siter 98 Audi A3 94 VW Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toromann Skrevet Juni 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2010 Ventil tikk sikkert :) Kjapt og billig å få sjekka og reparert på verksted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toromann Skrevet Juni 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2010 Var innom det "lokale" shell verkstedet der jeg bor i dag å snakka med mekanikeren der. Han så på motoren, sjekka plugger og peiset på med turtall opp mot 6.5k+. Og han mente det var rart at den ikke drog mer etter 5k rpm fordi motoren hørtes helt fin ut uttalte han. Han sendte meg 100meter borti gaten til bilxtra for å be om diagnose, men han fyren der sa at det ikke gikk an å kjøre diagnose på den, men ordna time til sjekk neste tirsdag likevell. Helte forresten på en liter 10w40 i dag og da forsvant mesteparten av tikkingen. Dog jeg kan da ikke skjønne at det er turtalls-sperre på den? Den går jo til 7k. Noen som har en super-fresh ide om hva som feiler bimmer'n? På forhånd takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toromann Skrevet Juli 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2010 Åpna toppen nå nettopp. Kamaksel er ikke slitt whatsoever. :S What to do, what to doo... ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2010 Omega motorrens, så olje og filterskift, orginalt filter, og noe skikkelig olje, enten mobil1 5W-50 eller det castrol-greiene som anbefales av bmw-folket. Når det gjelder draget, få lest av feilkoder, det kan være en sensor, kanskje LMM som har tatt skade av filteret, hvem vet. Og forresten, han kompisen din burde slutte med dop eller hva han driver med med de ville pluggteoriene sine. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toromann Skrevet Juli 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2010 (endret) tja.. :) Han røyker seg en av og til ja :P thihi. Prøvde med tynn og tykk sokk i dag tidlig. Også sokk+kn filter for å få mindre innsug. Men det resulterte i at den trakk seg før 5k rpm på begge og ingen forskjell med kun tynn sokk. ( eller min 6mnd gamle sønns bleietruse ) eneste sopm var rent :P Må vel bare avvente til tirsdag for diagnosen. Takk for svar ^^ Endret Juli 3, 2010 av toromann Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet November 13, 2010 Rapporter Share Skrevet November 13, 2010 Bilen din har fått M40B18. Det er en feil som alle 4-sylindrede E36 <94 er levert med fra fabrikk:adolf: Siter 94 BMW E36 316i compact 94 Opel Astra 1.6si sedan (Død) 8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xplod Skrevet November 21, 2010 Rapporter Share Skrevet November 21, 2010 tja.. :) Han røyker seg en av og til ja :P thihi. Prøvde med tynn og tykk sokk i dag tidlig. Også sokk+kn filter for å få mindre innsug. Men det resulterte i at den trakk seg før 5k rpm på begge og ingen forskjell med kun tynn sokk. ( eller min 6mnd gamle sønns bleietruse ) eneste sopm var rent :P Må vel bare avvente til tirsdag for diagnosen. Takk for svar ^^ Jeg regner med du er blitt tidlig far? Siter 03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-] X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07] X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10] X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet November 21, 2010 Rapporter Share Skrevet November 21, 2010 Det kan være ventilane som treng justering. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Balder1000 Skrevet Desember 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2010 Hei det er normalt at motoren tikker litt når den er kald. det er hydrauliske ventilløftere på disse motorene. Etter en stund skal de gi seg, men de fleste tikker litt. Det er turtallssperre på de motorene så ingen skal kunne ødelegge motoren med for mye turtall. automaten går opp til 6200 før den girer på kikdown Siter Med hilsen Balder1000 Tilhenger av: http://www.BimmerNorway.net http://www.BilforumNorge.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.