Gå til innhold

Celica som førstebil?

Ranger emnet

Mhomnes

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg sitter og tenker litt på å kjøpe meg Toyota Celica som førstegangsbil (Fyller 18 i år), men er ikke helt sikker på hvor store kostnader man må ut med og hvor stabile bilene er.

Jeg har surfet en del og sett på mange biler, men jeg falt pladask for en 93 mod Carlos Sainz edition (http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23002538)

Lurer bare på om hva dere tenker om denne bilen!

Har den f.eks gått for langt?

Er det mange deler som kommer til å ryke i framtiden?

Virker det som en "rævkjørt" bil?

Håper på mange svar :)

Mvh Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er digital boost controller inne i bilen så du kan stille trykke på turboen inni bilen. Motoren er forsterket og skal fint klare 300 hk.

får å si det sånn, man har ikke en slik bil uten å bruke den. Husk også at det er neste 20 år gammelt. Selvom motoren er "forsterket" er det gamle deler rundt bilen.

Så ikke slem, men logisk.

Førstebil: større sjangse for uhell, lettere å leke for mye (ta det for langt) og utgifter.

En slik bil: reperasjonsutgifter, raskere bytte av slitedeler, dyr forsikring. Noe sier meg at forbruket også er litt høyere enn normalt :)

Om du vil ta sjangsen er helt opp til deg, men jeg ville valgt å vente litt med slikt enda, tatt en billigere bil til å begynne med.

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville styrt unna. Spesielt når det er snakk om en prisklasse over 100k. Du får mye fint for 120 lapper. Det er kjipt å få motorras når du har gitt 120k for en 91modell. Mulig den er tatt godt vare på, men at det er turbo montert gir meg en følelse over at denne er blitt herjet med :) MEN, ta deg en tur å se på bilen. Prøvekjør den (med noen andre, f.eks faren din) å se/hør etter lyder som ikke burde være der. Går den fint på tomgang og eller opp i registeret, girer den fint uten ulyder og ellers som forstilling og bakstilling.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...