superb09 Skrevet Juni 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2010 hei, jeg ar russt rundt bakruten på min camaro. jeg har brukt "negerkuse" for og gjøre rent de utsatte plassene. men får ikke rengjort allt. finnes det noe stoff jeg kan ha på for of stoppe rusten og forhindre at den tar seg opp igjenn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Juni 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2010 Rustmelk får du kjøpt på de fleste bilrekvisita-butikker. Husker ikke i farten hva den heter, men det er bare å spørre. Den stopper rusta og hindrer at det ruster videre. Kjekt å bruke på plasser der man ikke kommer til og ikke har tilgang på sandblåseutstyr. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet Juni 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2010 Har dårlig tro på sånne rustomvandlere. Mitt forslag er punktsandblåser fra biltema: http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Verktoy/Punktsandblaser/ Deretter er det viktig at du bruker lakk som er diffusjonstett. Hvis du f.eks brukergrunneing og lakk på sprayboks så varer det ikke lenge. Jeg liker å bruke 2komponent Epoksygrunning rett på stålet. Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergeee Skrevet Juli 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2010 ikke bruk negerkusa på rust. det fjerner ikke rusta men bare "polere" den. tar man noe skarp etter at man har "fjerna" rusa med neger kuse og skraper over ser man at det fortsatt er rust der:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2010 Kost på deg en punktsandblåser du, så få du vekk rusta som det sies her, når det gjelder rustmelk og slikt, høres noe for godt ut til å være sant, så er det som oftest det. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg