Gå til innhold

Rustet multilink, farlig å kjøre med?

primerabegynner

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjører en 92 modell, 2.0SLX. Alvorlige rustproblemer har jeg, men det jeg lurer mest på nå er:

Er det farlig å kjøre med en bil hvor multilinken er blitt så angrepet som dette?

676976

http://bildr.no/view/676976

Kan den bryte sammen og hva skjer så i allefall? Det er kun undersiden som er kritisk, oppsiden er hel

Jeg skjønner jo at den må byttes, men er noen uker til lønn....

Tror forrige eier har smørt den inn med epoxy eller noe, for inni ligger det en tjukk sølvaktig leire..

På forhånd takk fra en lite bilkyndig mann

Endret av primerabegynner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en øvre bærearm jeg skimter?

Er det det, så ville jeg nok ikke fått panikk, men fått fikset det så fort muligheten sto der, de er ikke så dyre på romnes etc., men har sett mange uorginale som slarker i indre foringer veldig tidlig, de orginale holder litt lenger.

Hvis det er armen svinglagret sitter i, så ville ejg fremdeles tatt det like fattet, men der ville jeg vurdert å fått en ny del med svinglager evt. få noen til å putte i nytt svinglager før skiftet, de er ikke så utsatt for rustangrep som det der.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Helt til du treffer et tælahiv eller en annen stygg dumt så knekker det. Burde ha en plan om å bytte den snart som mulig :)

Den er ikke dyr å enkel å bytte. Kænn være knotete vis du monterer på den ''rette'' måten. Nok att du jekker den opp så hjulet henger fritt å en lav krakk om du har. Trenger ikke ta av hjulet en gang men det blir lettere da om du ikke har bytta sånn før :)

Trenger 17mm pipe, ledd og lang forlenger åsså en 17mm fastnøkkel. Hvis jeg ikke husker helt feil.

Har biler

Har hatt biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider