DosMetros Skrevet Juni 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2010 Har veldig lyst på en a6, men da får jeg store problemer med hytteveien som er veldig dårlig. Jeg kunne gått for en allroad, men da må jeg opp en prisklasse. Jeg ser at det finnes masse justerbare senkesett...finnes det noen som går andre veien (opp)? Det må jo være justerbart og enkelt å stille opp/ned. Jeg er ikke spesielt opptatt av senking, så normal fabrikkhøyde er greit for meg, men det hadde vært kjekt å kunne heve den 10cm f.eks. ved behov. Finnes dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2010 Det tror jeg neppe finnes. Dessuten ville det ikke vært særlig praktisk, da bilen må jekkes opp, hjulet som regel må tas av, og coiloverne må justeres med spesialverktøy. Det er ikke veldig praktisk å gjøre dette uti skogen når man skulle trenge det. Foreslår enten en bil med høyere bakkeklaring, og/eller en bil med høyderegulering. Eksempler kan jo være Audi Allroad(hvis du har tykk lommebok), Volvo xc70, og sikkert mange andre. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2010 En del, spesielt tyskimporterte Subaruer har høydejustering me dknaper orginalt. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Juni 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2010 Luftavfjøring? Men det er dyrare enn coilovers. Viss det er grusveg, får du klage til komunen, eller grunneigar. Sånn får han skrape vegen. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DosMetros Skrevet Juni 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2010 vi som er grunneiere desverre :( må bilen jekkes opp/hjulet tas av når du justerer dempere som er justerbare? Hadde inntrykk av at dette kunne gjøres "on the fly" med en nøkkel av et eller annet slag...har dog aldri hatt det så jeg vet ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2010 Dette er jo ringer man skrur på med spesialverktøy. Somregel er disse svært vanskelige å komme til med hjulet på, og vanskelige å skru på når bilens vekt hviler på fjærene... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pug405 Skrevet Juli 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2010 Stjeler tråden litt da jeg har et spørsmål i samme sjanger; finnes det justerbare som er i "null" på toppen? Kunne tenkt meg en lavere quattro på sommeren, men har behov for orginal høyde på vinteren pga dårlige veier. Alle jeg har sett har liksom -40mm på topp. Siter Nå:00 Peugeot 406 Coupe V6 X:11 Passat 170TDI 4-M, 09 Tahoe, 00 A6 1.8TQ, 07 V50 2.0D, 97 V40 TD, 98 Peugeot 406 Coupe, 2x98 Peugeot 406 SVTi, 99 Peugeot 206 XS, 87 Peugeot 309 GTi, 91 Peugeot 405, 92 Sierra CLX, 86 Caravelle, 89 Caravelle Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg