WhiteRaven101 Skrevet Juni 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2010 Må innrømme at jeg har blitt helt hekta på bilpleie etter jeg fikk min første bil. Jeg tror jeg har skjønt hva som er bra og hva jeg bør styre unna. Jeg har allikevel et lite spørsmål... Hvilken polish skal jeg velge når jeg har en VW Golf 3 med masse vaskeriper (og noen større): Scholl S30+ Nano Compound ELLER Scholl S03+? Skal brukes med roterende maskin på "hard lakk" (tysk bil). Kan jeg nøye meg med Scholl S30+ eller må jeg ha en "grovere"? Og så bare for moro skyld, her er min bilpleiesamling jeg har opparbeidet meg inntil nå: Eksteriør: Forvask (foam gun): CG Maxi Suds 2 + GrimeReaper (lett avfetting) Avfetting: Prickbort (sterkere avfetting) Vask: Meguiars NXT Wash (sterk) eller Meguiars Gold Class (mild) Tørk: CG Miracle Dryer Clay: Riccardo (Gul) + Optimum No Rinse (lube) QD: Meguiars Ultimate Quick Detailer Plast: Meguiars Trim Detailer For hånd: Lakkrens: Meguiars Paint Cleaner Polish: Duragloss 105 Sealer: Duragloss 111 Voks: Meguiars NXT Wax 2.0 Maskin: Polish: Se mitt spm. over :D (Med Scholl oransje pute) Voks: Meguiars NXT Wax 2.0 (på Scholl finpoleringspute og lav hastighet) Interiør: Plast/vinyl: Autoglym Vinyl & Rubber Care Glass: Autoglym Fast Glass Tilbehør: Diverse mitter, MF-kluter og påføringspadder, billig felgbørste, foam gun (karcher), 2 stk 15L's bøtter... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juni 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2010 Kvifor ikkje kjøpa begge? Eg har S03, S17 og S30 sjøl. Er greit å ha litt å velge i når det skal testes kva som er rett kombinasjon på lakken Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet Juni 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2010 Veit at mange digger S30 og orange pad, men har ikke testet dette selv enda :) Må du ha enten S30 eller S03? Syns du skal kjøpe begge to, og bytt gjerne ut S03+ med s03 gold :) Den er litt grovere og kan kjøres litt lenger :) For å få vekk grovere riper på hard lakk må du nok til med S03... Og da får du mest sannsynlig kjørespor som du trenger S30 for å fjerne :) Og lite tips til. Kjøp andre pads enn de fra Scholl :) De tåler ikke all verdens! Men en orange kan du kjøpe :) Ikke akkurat det du spurte om, men skal ikke ha deg en skikkelig felgrens a? :) Test ut Valet Pro Bilberry :) Bland ut, og du har mye rens for penga :) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WhiteRaven101 Skrevet Juni 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2010 Men hver av de polishene koster jo nesten 500,-! Jeg tror jeg må holde meg til èn. Felgrens venter jeg med til jeg får kjøpt noen nye felger... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet Juni 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2010 Skal du ha kun en av de er nok S03 uaktuell :) Hvis du kun kjøper den, ender du med stor sannsynlig opp med kjørespor. Hvorfor ikke da gå for S17 eller A15? Uansett tror jeg du blir mer fornøyd med både S30 og S03, enn kun en av de :) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T-G-H Skrevet Juni 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2010 Å kjøpe kun S03 e.l er galskap av samme grunn som de over her sier, bilen kommer til å være full av kjørespor/hologrammer og langt ifra optimal glans. Skal du kun ha ett produkt blir det evt. A15,S17 eller S30 med en grov og en fin pad. Men da blir du ikke kvitt like mye defekter som med S03 og S30, ihvertfall ikke på like "kort" tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet Juni 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2010 Å kjøpe kun S03 e.l er galskap av samme grunn som de over her sier, bilen kommer til å være full av kjørespor/hologrammer og langt ifra optimal glans. Skal du kun ha ett produkt blir det evt. A15,S17 eller S30 med en grov og en fin pad. Men da blir du ikke kvitt like mye defekter som med S03 og S30, ihvertfall ikke på like "kort" tid. As I said :) Bestilte meg S03 gold, S17 og S30 i går, samt at S40 står i garasjen... Blir digg å prøve på Audien :) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilpleie Gærning Skrevet August 5, 2010 Rapporter Share Skrevet August 5, 2010 Å gå over en bil med bare S03 er som å pusse treverk med 50korning eller under. Å gå over med s30 eller s40 etterpå blir som å gå over treverket med en 120korning eller høyere. Catch my drift? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg