Gå til innhold

Scholl S30+ eller S03+?

Ranger emnet

WhiteRaven101

Anbefalte innlegg

Må innrømme at jeg har blitt helt hekta på bilpleie etter jeg fikk min første bil. Jeg tror jeg har skjønt hva som er bra og hva jeg bør styre unna. Jeg har allikevel et lite spørsmål...

Hvilken polish skal jeg velge når jeg har en VW Golf 3 med masse vaskeriper (og noen større): Scholl S30+ Nano Compound ELLER Scholl S03+? Skal brukes med roterende maskin på "hard lakk" (tysk bil). Kan jeg nøye meg med Scholl S30+ eller må jeg ha en "grovere"?

Og så bare for moro skyld, her er min bilpleiesamling jeg har opparbeidet meg inntil nå:

Eksteriør:

Forvask (foam gun): CG Maxi Suds 2 + GrimeReaper (lett avfetting)

Avfetting: Prickbort (sterkere avfetting)

Vask: Meguiars NXT Wash (sterk) eller Meguiars Gold Class (mild)

Tørk: CG Miracle Dryer

Clay: Riccardo (Gul) + Optimum No Rinse (lube)

QD: Meguiars Ultimate Quick Detailer

Plast: Meguiars Trim Detailer

For hånd:

Lakkrens: Meguiars Paint Cleaner

Polish: Duragloss 105

Sealer: Duragloss 111

Voks: Meguiars NXT Wax 2.0

Maskin:

Polish: Se mitt spm. over :D (Med Scholl oransje pute)

Voks: Meguiars NXT Wax 2.0 (på Scholl finpoleringspute og lav hastighet)

Interiør:

Plast/vinyl: Autoglym Vinyl & Rubber Care

Glass: Autoglym Fast Glass

Tilbehør:

Diverse mitter, MF-kluter og påføringspadder, billig felgbørste, foam gun (karcher), 2 stk 15L's bøtter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit at mange digger S30 og orange pad, men har ikke testet dette selv enda :) Må du ha enten S30 eller S03? Syns du skal kjøpe begge to, og bytt gjerne ut S03+ med s03 gold :) Den er litt grovere og kan kjøres litt lenger :)

For å få vekk grovere riper på hard lakk må du nok til med S03... Og da får du mest sannsynlig kjørespor som du trenger S30 for å fjerne :) Og lite tips til. Kjøp andre pads enn de fra Scholl :) De tåler ikke all verdens! Men en orange kan du kjøpe :)

Ikke akkurat det du spurte om, men skal ikke ha deg en skikkelig felgrens a? :) Test ut Valet Pro Bilberry :) Bland ut, og du har mye rens for penga :)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe kun S03 e.l er galskap av samme grunn som de over her sier, bilen kommer til å være full av kjørespor/hologrammer og langt ifra optimal glans. Skal du kun ha ett produkt blir det evt. A15,S17 eller S30 med en grov og en fin pad. Men da blir du ikke kvitt like mye defekter som med S03 og S30, ihvertfall ikke på like "kort" tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe kun S03 e.l er galskap av samme grunn som de over her sier, bilen kommer til å være full av kjørespor/hologrammer og langt ifra optimal glans. Skal du kun ha ett produkt blir det evt. A15,S17 eller S30 med en grov og en fin pad. Men da blir du ikke kvitt like mye defekter som med S03 og S30, ihvertfall ikke på like "kort" tid.

As I said :) Bestilte meg S03 gold, S17 og S30 i går, samt at S40 står i garasjen... Blir digg å prøve på Audien :)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...