Einart Skrevet August 26, 2010 Rapporter Share Skrevet August 26, 2010 kordan går det her da? fått kobla opp alt og fått starta 2.2i`en? Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet August 26, 2010 Rapporter Share Skrevet August 26, 2010 Kanskje ikke det enkleste å få nedi mtp clutchhus og kasse men hva med en 1,3i fra nyere Corsi GSi? Hva slags blokk og boltmønster har de ift f.eks Ascona B med 1.3 ohc? Med litt turtallstrim må vel det være det nærmest man kommer en mc-motor? :) Corsa GSi har vel 1.6, samme som kom i div astraer og. 1.6 100hk, turtallsvillig liten sak, skal visstnok gå an å få godkjent uten å ha 1600 forstilling, da den er lett. Men ikke ta det for gitt da. Motorn heter vel C16SE Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet August 27, 2010 Rapporter Share Skrevet August 27, 2010 Jeg tenkte nok på en sånn der B. Eller er det 1.6 i de og? Hva er nyeste nå a? C? D? Iaffall lurte jeg på om ikke det kan være et artig alternativ hvis man bare får et clutchhus til å passe på det. Opel er ikke akkurat min kopp sprit. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet August 27, 2010 Rapporter Share Skrevet August 27, 2010 Jeg tenkte nok på en sånn der B. Eller er det 1.6 i de og? Hva er nyeste nå a? C? D? Iaffall lurte jeg på om ikke det kan være et artig alternativ hvis man bare får et clutchhus til å passe på det. Opel er ikke akkurat min kopp sprit. Corsa B har i hvertfall 1.6 :) A har vel 1.3 tror jeg. Boltsirkel på girkasse mot motor er samme som på bigblock motorene, dvs. girkasse fra Omega f.eks passer på. Tenkte selv å bruke 4 trinns fra Ascona B 1.3, da den veier like mye som en pakke Rizzla, for å prøve å komme under maksvekt på forstilling :) Grei kasse og, om man hiver i den et forsterkningskit. Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel Boy Skrevet August 28, 2010 Rapporter Share Skrevet August 28, 2010 du får også tak i dobble webere med http://www.gasolin.no men de er nye ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet August 29, 2010 Rapporter Share Skrevet August 29, 2010 Okey, hvis vi ser bort fra http://www.situne.no style, hva er det 1) absolutt letteste man kan plumpe nedi en Kadett B/C ? Helst noe GM produkt da. 2) det som gir mest effekt/muligheter og fortsatt ikke veier for mye. Vekt mindre enn CIH er vel maks. Hiver man på masse overlading og ditto kjølere spiser man vel opp endel av effektforspranget i tapt vektbalanse og hk/kg. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet August 29, 2010 Rapporter Share Skrevet August 29, 2010 Største motorvolum på smallblock type motor er 1.8, men det er en DOHC motor, og er for tung. Men hvis reimhjul til register passer på 1.8 veiv, å det fins kurante stempler, så skal det jo gå an å lage en 1.8 motor av en C16SE f.eks. Den som er i Corsa GSi. Hiv på 4 trinns fra Ascona b 1.3, gjerne med Risse\Quaife innmat, så har du gode greier som sparker bra fra i en liten bil, allerede uten trim :) Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel Boy Skrevet Januar 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2011 Okey, hvis vi ser bort fra http://www.situne.no style, hva er det 1) absolutt letteste man kan plumpe nedi en Kadett B/C ? Helst noe GM produkt da. 2) det som gir mest effekt/muligheter og fortsatt ikke veier for mye. Vekt mindre enn CIH er vel maks. Hiver man på masse overlading og ditto kjølere spiser man vel opp endel av effektforspranget i tapt vektbalanse og hk/kg. Kjøp deg en kadett E eller en Astra som har en 2.0l c20xe ;) de har 115hk tror jeg. Tenkte jeg skulle ha en sånn i min vertfall :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JosteinArnesen Skrevet Januar 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2011 Hvordan blir det med mellomaksling viss du setter en c20xe i ein kadett? og motorfeste? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Januar 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2011 Kjøp deg en kadett E eller en Astra som har en 2.0l c20xe ;) de har 115hk tror jeg. Tenkte jeg skulle ha en sånn i min vertfall :P XE`n veier vel nesten 40-50 kg mer enn en C16SE da ;) Den har også 150 hester, c20ne, altså 8 ventilern, har 115 hest :) Mellomaksling må spesiallages mener jeg på, motorfester passer fra Manta 1.8 mener jeg, ellers er det ikke noe stress å lage noen som passer :) Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel Boy Skrevet Februar 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2011 XE`n veier vel nesten 40-50 kg mer enn en C16SE da ;) Den har også 150 hester, c20ne, altså 8 ventilern, har 115 hest :) Mellomaksling må spesiallages mener jeg på, motorfester passer fra Manta 1.8 mener jeg, ellers er det ikke noe stress å lage noen som passer :) vet du om noen biler som har c16se da ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Februar 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2011 Kan få kjøpe motor prosjekt av meg. Rover K motor. 2stk 1,8l. En potent motor som er glemt i Norge... Blokk og topp i alu. Lav vekt, mye snack å få kjøpt fra england da de er populære der borte pga sin lave vekt. (vekt som symaskinen til Opel; 1200 motoren) Trimvenlige er de også. Finns i alt fra land rover til Lotus Elise. (illustrasjonsbilde) http://qedmotorsport.co.uk/the-engines/rover-k-series/ http://www.titan.uk.net/products/9/rover-k-series Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel Boy Skrevet Februar 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2011 Kan få kjøpe motor prosjekt av meg. Rover K motor. 2stk 1,8l. En potent motor som er glemt i Norge... Blokk og topp i alu. Lav vekt, mye snack å få kjøpt fra england da de er populære der borte pga sin lave vekt. (vekt som symaskinen til Opel; 1200 motoren) Trimvenlige er de også. Finns i alt fra land rover til Lotus Elise. (illustrasjonsbilde) http://qedmotorsport.co.uk/the-engines/rover-k-series/ http://www.titan.uk.net/products/9/rover-k-series Hvor mye kunne du tenkt deg for motoren da ? og i hvilken stand er den i ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Februar 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2011 Det er snakk om 2stk longblock. Altså kun motor uten innsug, manifolder, tenning osv. Den ene er ukjent stand på, den andre har blåst toppakning, mest sansynlig også søkk i sylinderforingene. (må ha nye lokaliseringshylser mm) Så sammen er de 1stk motor om du kan skru. NB, det er viktig at det gjøres visse modifiseringer på en slik motor, men det finner du på de fleste locost, Caterham og MG forumer. For mangel på kunskap hos bilforetningene har gitt mye blåste topp pakninger opp gjennom årene. Mest på Freelander, men dette er en tung bil, og som gjerne trekker henger. (80% av alle topp pakninger har gått under stress trekking av tung henger. Gjerne også mye varmeutvikling under slik load) Viktig å bruke MLS topp pakning og andre bolter. Samt lokaliseringshylser av stål i stedet for plast gjør også at toppen holder seg på plass og ikke belaster toppakningen så mye. Orginalt har disse 1,8l K motorene 120hk. 3000kr for begge motorene. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.