Gå til innhold

S: Volvo 245 med stereo

Ranger emnet

Hifonic

Anbefalte innlegg

Da må jeg med tungt hjerte legge ut prosjektet for salg. Skolebenken kaller fra høsten av og da passe det dårlig å ha noe slikt stående.

Dette gjelder da en 1983 Volvo 245 med B21 motor. Bilen er EU-godkjent ut juni 2011 om jeg husker rett.

Bilen er i god stand i forhold til alderen. Kjente feil er innslaget på starteren som har tullet siden jeg kjøpte den, må noen startforsøk til før den starter, mens noen ganger starter den på første forsøk. Dette skyldes slitt svinghjul der det er tenner til starteren på 4 steder, og på et av stedene er tennene slitt. Det er en klukkelyd i bkastilling som ikke jeg har klart å finne ut av. Alle foringer er i orden og demperne er i god stand. Forgasseren er litt slitt og må etterfylles med forgasserolje når bilen begynner å nykke på lavt turtall og med motstand.

Nytt på selve bilen er:

- 4 varebildekk med MASSE mønster

- progressive lastefjærer bak

- Lakk :aa:

- Setetrekk

- rotor

Av stereoanlegg følger med følgende med veil nypris i parentes:

- US modell Alpine 9887 (2500kr)

- 4 stk Focus Acoustics FX-2200 2-kanalere (2490kr stk)

- 4 stk Focus Acoustics FX4500D monoblokker (9990kr stk)

- 8 stk Focus Acoustics BC-650 koaksialsett (990kr stk)

- 4 stk Focus Acoustics Black SPL 15D2 subber (3990kr stk)

- 300A Iraggi dynamo (3500kr)

- 7 stk Northstar NSB90 batterier (3990kr stk)

- rundt 50m 50mm2 strømkabel (80kr per m)

- en del diverse kabel

- 50A strømforsyning til å lade batterier (1500kr)

- 4 stk voltmetere

- 2 stk sikringsholdere med voltmeter (350kr stk)

- Stinger signalkabel (400kr)

- Stinger fordelingsblokk (200kr)

- Stinger fordelingsblokk med Mini ANL sikringer (400kr)

Bilen er lyddempet med ca 14m2 dempematter + SPLEN matter fremfor b-stolper. Kassa er bygget i 30mm kryssfiner som koster 500kr kvadraten og det har gått ca 13 kvadrat til kassa. Kassa er på ca 600l netto og tunet til 27hz med en 1650cm2 port.

Denne bilen spilte 155,7dB i EXT OS 3+ og 154dB i Ministreet Show SPL nå i helga. Har personlig klart høyere målinger enn det i EXT klassen, men pga diverse årsaker lot det seg ikke gjøre på konkurransen.

Noen bilder:

DSC_0197.jpg

DSC_0204.jpg

DSC_0206.jpg

DSC_0217.jpg

SDC11415.JPG

Videoer:

KUN seriøse henvendelser! Kontakt meg på PM her eller på mail: jonas (at) teamlow.net så tar vi det derfra.

Pris: 60 000kr komplett med anlegg

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider