Gå til innhold

Skal kjøpe audi, har noen spørsmål og trenger litt tips!

Ranger emnet

Svolp

Anbefalte innlegg

Heisann..

Skrev en tråd tidligere om en A4 1.6 standard, den legger vi på is. Nå er det 1.9TDI 2.0 TDI, 2.0 Benisn eller 1.8TQ som gjelder :D

Det jeg lurer på til og begynne med folkens er temaet importerte biler, er det noe og tenke på her? Bilen jeg tenker på er denne.. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=20606906

Hvordan er prisen her i forhold til pris, etter litt om og men har jeg fått tilbud på 210.000kr eksklusiv omreg før jeg evt kommer og ser på bilen.. Hvis det ikke er noe i veien med importerte biler og jeg tar en titt skal jeg nok klare og prute inn omregistreringa i prisen.

Selger sier at han har orginalt servicehefte som er fulgt etter punkt og prikke, han har importert bilen fra tysk audi forhandler. Tenker spessielt på mobilitetsgarantien, gjelder den ved import hvis jeg fortsetter og følge service her til lands? Hvordan er det med rust garantien som er 12 år og sink greiene som er 6år, gjelder denne? Med andre ord, får jeg samme utgangspunkt med en importert bil hvis du sammenligner det med en bil som er solgt ny i norge?

Dere som kjører Audi eller bil generelt. var dette noe dere tenkte på når dere kjøpte bil, at bilen var importert??? tenker da ved et evt videresalg for min egen del om importert er "tabu" når man skal kjøpe seg bil for en ny kjøper senere.

Takker meget for svar.

mvh Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med rust garantien som er 12 år og sink greiene som er 6år, gjelder denne? Med andre ord, får jeg samme utgangspunkt med en importert bil hvis du sammenligner det med en bil som er solgt ny i norge?

Det er fabrikken som stiller denne garantien. Ikke en forhandler i norge. Hvis du har noe å pirke på iløpet av garanti tiden så vil din lokale forhandler lage en sak på det og sende til fabrikken. Da er det fabrikken som bestemmer om de skal dekke det eller ikke. Med andre ord har det ingen ting å si om bilen er kjøpt i uganda, tyskland eller norge. Så ja garantien gjelder fortsatt på rust/sink slipp.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Importerte dieselbiler mangler ofte ekstravarmer på motor, slik at man ikke får ordentlig varme i kupeen på vinteren. Det er dyrt å ettermontere, så det er verdt å tenke på ihvertfall.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fabrikken som stiller denne garantien. Ikke en forhandler i norge. Hvis du har noe å pirke på iløpet av garanti tiden så vil din lokale forhandler lage en sak på det og sende til fabrikken. Da er det fabrikken som bestemmer om de skal dekke det eller ikke. Med andre ord har det ingen ting å si om bilen er kjøpt i uganda, tyskland eller norge. Så ja garantien gjelder fortsatt på rust/sink slipp.

Sikker på at dette gjelder rustgaranti? Vet at fabrikkgaranti gjelder for landet bilen er førstegangsregistrert i, slik at garantien kan være en helt annen i et annet land enn Norge.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sikker pga vi sitter og har denne diskusjonen på VACN forumet nå. Det er fabrikken i tyskland som står for garantien. Møller må ta bilde og dokumentere skaden og sende inn til fabrikken. Så er det fabrikken som bestemmer om den skal dekkes på garanti eller ikke. eks sink slipp dekkes. Sink slipp pga steinsprut dekkes ikke. Skader i lakk som følge av ytre påkjenninger er ikke garanti sak. Det er Audi som har satt garantien på så så mange år og da er det likgyldig hvilket land i verden bilen får skade. Om den er solgt ny i tyskland og importert til norge så forsvinner ikke fabriks garantien av den grund.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider