Gå til innhold

kan denne subben anbefales ?

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

hei !

Jeg er på utkikk etter en sub til bilen, og jeg har nå fått øye på en sub som jeg liker både utseende på og de tekniske opplysningene.

Subben jeg har kikket på er av typen :

Kicker Solo-Baric S12L5 DVC :

--> kicker_S12L5.jpg <--

her er linken til web siden jeg fikk øye på subben (http://www.bilradiospes.no)

Er denne å anbefale ?

Prisen er egentlig litt i høyeste laget for meg siden jeg har valgt å ikke bruke for mye penger på anlegg denne omgangen, men jeg skal til sverige om kort tid, og hadde da håpet på at jeg fant den der til litt mindre kr.

mvh

stian

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hvilken forsterker du har...

Ingen vits i å kjøpe noe slikt, om du ikke har nok til å drive den med.

Bør ha en forsterker som yter 600watt RMS i 4ohm eller 1ohm. Gjerne litt mer.

Om du ikke har det, eller heller ikke har planer om å kjøpe det, ville jeg gått for noe som passer den forsterkeren du allerede har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk priser her i Norge FØR du kjøper noe i Sverige.. Det kan lønne seg.... Jeg dret meg skikkelig ut på det nemlig. Kjøpte cdspilleren min i Sverige som kom på 4600 med kursen. Var knallfornøyd med prisen helt til jeg kom hjem og fant ut at jeg kunne fått den her i Norge for 4200 :mad:

Så det lønner seg ikke alltid å handle i Sverige, iallefall ikke elektronikk og bilstereo....

PS: fin bil forresten ;) hehe

Ford Mondeo Ghia MK3

Grand Voyager 3.3 LE

x Audi A8 2.8E quattro x Audi S4 2.2T sedan x Audi coupe 2.3E x Audi 80 1.8S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sutarts

hei !

Jeg er på utkikk etter en sub til bilen, og jeg har nå fått øye på en sub som jeg liker både utseende på og de tekniske opplysningene.

--> kicker_S12L5.jpg <--

Er denne å anbefale ?

Prisen er egentlig litt i høyeste laget for meg siden jeg har valgt å ikke bruke for mye penger på anlegg denne omgangen, men jeg skal til sverige om kort tid, og hadde da håpet på at jeg fant den der til litt mindre kr.

mvh

stian

Ta heller en titt på Rockford Fosgate HX2 Punch som er på værsting tilbud akkurat nå:

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=146

Disse er langt bedre...og det til en langt mer overkommelig pris :)

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei !

--> kicker_S12L5.jpg <--

Er denne å anbefale ?

mvh

stian

den trykker noe sykt, men må som Bisarre sa børr ha litt stor forsterker.

http://www.megabillig.com kan skaffe deg samme subben for 1875kr + 200kr i frakt.

Send en mail til dem og hør:)

MVH Lars

30.03.87

www.essokickers.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du først skal ha en sub i den prisklassen, så hvorfor ikke gå for en Cadence 12" beast??

Sjekk bassbrothers for priser o.l.... ca. 2.700 for en 12" beast

Er såklart med disse som med de fleste andre kraftige suber, at man også trenger en relativt kraftig forsterker.....

Ford Mondeo Ghia MK3

Grand Voyager 3.3 LE

x Audi A8 2.8E quattro x Audi S4 2.2T sedan x Audi coupe 2.3E x Audi 80 1.8S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by @lpher

Ta heller en titt på Rockford Fosgate HX2 Punch som er på værsting tilbud akkurat nå:

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=146

Disse er langt bedre...og det til en langt mer overkommelig pris :)

@lpher

De RFD basserne er de beste lydmessige basserne som Rockford har nå.. Regner med at de selges billig unna nå for å gjøre plass til de nye elementene. Har selv 2 stk rfd 2208 og de er helt sjef. Koblet en bd1501 på de to i porta kasse og det spiller helt vilt til å være 2 8"..

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rockford Seat

De RFD basserne er de beste lydmessige basserne som Rockford har nå.. Regner med at de selges billig unna nå for å gjøre plass til de nye elementene. Har selv 2 stk rfd 2208 og de er helt sjef. Koblet en bd1501 på de to i porta kasse og det spiller helt vilt til å være 2 8"..

Ditto her :D

Bruker 2 stk HX2 Punch 10" subber sjøl...på hver sin 501BD....funker som fjell det....spiller svinhøyt...MEN også pent på moderate nivåer...akkurat DET er det ikke like mange elementer i denne klassen som presterer! :D

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lars

den trykker noe sykt, men må som Bisarre sa børr ha litt stor forsterker.

http://www.megabillig.com kan skaffe deg samme subben for 1875kr + 200kr i frakt.

Send en mail til dem og hør:)

MVH Lars

skaffer dem for så billig ? er det noen som har kjøpt av dem og vet om de er til å stole på ?

Mange bra tips her, tusen takk. Skal ta meg en kikkerunde på pris i norge før jeg tar noen endelige valg. Men må jo si at den RF subben var fristende også, hvertfall etter hva dere har sagt om den. Men hva slags forsterker burde jeg har til den kicker subben ? Jeg har ikke forsterker enda, så det jeg driv med nå er å kjøpe litt etter hvert og forhåpentligvis ende opp med noe breskende bra no.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skaffer dem for så billig ? er det noen som har kjøpt av dem og vet om de er til å stole på ?

Mange bra tips her, tusen takk. Skal ta meg en kikkerunde på pris i norge før jeg tar noen endelige valg. Men må jo si at den RF subben var fristende også, hvertfall etter hva dere har sagt om den. Men hva slags forsterker burde jeg har til den kicker subben ? Jeg har ikke forsterker enda, så det jeg driv med nå er å kjøpe litt etter hvert og forhåpentligvis ende opp med noe breskende bra no.

Hei igjen

Jeg har kjøpt av dem en god del ganger. Jeg er storfornøyd med produktene og servicen dem har gitt meg vær eneste gang. Jeg vil anbefalle de iallefall.

Megabillig har blitt diskutert her blandt annet:

Megabillig diskusjon

Jeg ville satset på RF eller Kicker. Megabillig selger forsterkere fra begge merker til en kjempebillig penge med 2 års garanti.

Men sjekk rundt om på nettsider,butikker osv her i Norge og fyr løs visst du lurer på noe.

Mangen her innpå som har kjempepeiling på anlegg og som kan hjelpe deg.

MVH Lars

30.03.87

www.essokickers.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider