Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med litt info ang. speil?

Snatch

Anbefalte innlegg

Heisan.

Jeg kjøpte nettopp en C 220 TCDI 2006-modell. Det er ikke elektrisk innfellbare speil. Ettersom jeg bor i en bygård i Oslo og parkerer i bakgården er jeg avhengig av at speilene kan legges inn. Det viste seg at disse har ei fjær som gjør at de ikke blir stående inne.

Det jeg evnt lurte på om det er mulig å fjerne denne fjæra, og om evnt speilene da vil være løse?

Håper noen kan hjelpe med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg vet det for sikkert så vil jeg se for meg at speilene da ikke holder seg ute, og kan finne på å gå innover under kjøring. Har sett det før, men da var det fordi det var noe plast knekt inne i speilen. Mulig det ikke blir å skje her.

Takk for raskt svar.

Det jeg også evnt frykter er at speilene kan bli slått tilbake under fart. Men det er jo hengslet både oppe og nede...

Har lyst til å prøve, men det ser ut som det er vanskelig å få fjæra på plass igjen dersom det ikke funker.

Koster vel en formue å få satt inn el. innfellbare speil i ettertid...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fines sikkert el innfellbare speil til bilen din, og det vil nok være eneste gode løsningen, MB sine speil er laget for å gi etter ved "treff", for så å gå tilbake til rett posisjon.

Vil anbefale deg å ta kontakt med Sven Håkon Voldum alias "Taxi Noir" og "Surf Blau" på de norske Merceforumene, han har en kompis som er ekspert på å ettermontere orginalt ekstrautstyr, som det er orginalt, og kan helt sikkert fortelle deg om det finnes, og hvor omfattende det i såfall er å bygge om.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fines sikkert el innfellbare speil til bilen din, og det vil nok være eneste gode løsningen, MB sine speil er laget for å gi etter ved "treff", for så å gå tilbake til rett posisjon.

Vil anbefale deg å ta kontakt med Sven Håkon Voldum alias "Taxi Noir" og "Surf Blau" på de norske Merceforumene, han har en kompis som er ekspert på å ettermontere orginalt ekstrautstyr, som det er orginalt, og kan helt sikkert fortelle deg om det finnes, og hvor omfattende det i såfall er å bygge om.

Takker så mye.

Hvilket forum treffer jeg han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider