Gå til innhold

Peugeot Partner - indre styreledd skifte

Ranger emnet

Logiman

Anbefalte innlegg

Peugeot partner 1998 diesel.

Skal skifte indre styreledd høyre side. Altså det staget med kule ledd under mansjetten. Tar også skifter det ytre, slik at jeg ikke demonterer det ytre fra det indre staget, slik at jeg har en mal for å korrekt lengde.

Det ytre leddet er ikke noe problem å demontere. Men hvordan får jeg demontert det indre. Det er selvsagt ikke mye plass, uansett hvordan jeg vrir styringa. Og trengs det spesialverktøy for å få demontert den? Er bare en enkelt bolt rett ut fra kula. Men den gamle går iallefall ikke av uten videre.

Så noen som har noe kunnskap/erfaring på dette? Regner med dette er likt på flere peugeot modeller også.

Endret av Logiman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt ett atskillig bedre verktøy av den typen, brukte det da på styrestag(indre) på diverse Renault, mener det var ett orginalt volvoverktøy.

En del biler har en "flens" for bruk av en stor åpen fastnøkkel, men jeg tror ikke de franske har det.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme hva slags verktøy så lenge det virker. Nei, det er ingen feste for store verktøy (dvs noen flate sider). Er vanskelig å komme til med noe annet så et slikt jeg linka til hadde vært toppen.

Men ser visst ut som jeg må sette den på verkstedet pga det lille her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker med rørtang type stor, og gjerne amerikansk type også, men om du kommer til er noe annet?

Mangel på rørtang har jeg ikke. Men uansett hvordan jeg vrir på rattet, kommer jeg ikke til med noe annet enn vannpumpetang.

Hjemmelaget klemmefeste ble ikke vellykket, det ble aldri stramt nok når jeg dro til med lang arm som jeg da fikk festet på den og ut på siden.

Det aller meste av spesialverktøy for bil har disse bilrekvisita sjappene. Så merkelig at akkurat dette ikke finnes.

Har vurdert å sveise på noe for å dra rundt med, men kjedelig å måtte fomle med å kappe av igjen for å få skrudd ut.

Kanskje jeg kan få mekka meg et slikt rør med den låsebolten om jeg har et passende rør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider