Gå til innhold

problemer med ratting stillestående

Ranger emnet

Sinko

Anbefalte innlegg

Hei bare lurer på hva man kan gjøre med denne lille saken

Når bilen står stille og jeg prøver å ratte helt om, så begynner den å stritte i mot etter ca en halv omdreining, har ikke det problemet hvis jeg kjører sakte fremover/ bakover?

og når jeg kjører og ratter om helt så begynner det å hyle forfra når jeg når "ende punktet", noen som har noen forklaringer på dette?

takker for svar i forvegen=) cheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hylelyden skal være der ved maks rattutslag. Det er ikke bra å holde den på maks rattutslag, da trykket blir veldig høyt inni systemet.

Hvordan er oljenivået på servoen? Er det brukt original gulgrønn servoolje fra VW? Mange gjør feilen å fylle rød servoolje på VW, da oppstår lekkasjer etter en tid.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare tenkte at denne hylelyden ikke var helt bra ettersom den ikke har vært så ekstremt høy som den er nå=P servo olja vet jeg ikke men kan sikkert gi et halvveis svar på det om noen få strakser, btw takker for raskt svar=D

Nei hvis den er veldig høy, eller du hører tydelig at den har blitt høyere, så kan det være noe galt. Sjekk oljenivået på servoen du, og sjekk at reima er stram og fin.

Det er ikkje heldig å svinge på rattet når bilen står stille uansett.

Det er sant, ihvertfall ikke i store mengder.

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå husker jeg ikke hvordan det er på golf, men hvis det er flat reim med riller(ribbereim) så skal den være så stram at du akkurat klarer å vri den 90 grader på det lengste strekket, uten å ta i kjempemye. Merket at dette var vanskelig å forklare, men... :D

Den skal ihvertfall ikke være for stram, og ikke for slakk :)

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hylelyden skal være der ved maks rattutslag. Det er ikke bra å holde den på maks rattutslag, da trykket blir veldig høyt inni systemet.

Hvordan er oljenivået på servoen? Er det brukt original gulgrønn servoolje fra VW? Mange gjør feilen å fylle rød servoolje på VW, da oppstår lekkasjer etter en tid.

Bare sånn for å hijacke tråden litt:

Har rød servoolje på Golfen min, har vært det siden jeg kjøpte den for snart 1 år siden. Tror ikke det bare er etterfylt med rød, men skiftet helt (den er helt rød i fargen iallfall). Hva er det som gjør at dette ikke er bra? Har ikke hatt noen problemer med servoen... (foreløpig?)

'98 Nissan Almera 1.4S - '97 Nissan Almera 1.6 (delebil) - 86' Volvo 740 (solgt) - '92 VW Golf VR6 (solgt) - '87 Volvo 745 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider