Gå til innhold

montering av coilovers

Ranger emnet

licorice84

Anbefalte innlegg

hei!

i dag bestemte jeg meg for å begynne så smått med skifte til coilovers.

tok venstre side bak, og det var grei skuring. måtte løsne litt på bakpotta for å komme til, men det gikk uten problemer.

er det sånn at på høyre side bak så MÅ bensintanken ned/vekk for å få ut den gjennomgående bolten i demperen?

i såfall, hvordan løsner jeg den, og er det noe spesielt jeg må ta hensyn til?

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei... skal se en gang til når jeg skal skru i dag, men det så sånn ut med første øyekast. har stabstag som gjør at bolten sitter lengre inn mot tanken. kanskje 3cm klaring fra tank til bolthodet, og bolten er 7-8 cm lang! på venstre side var det samme klaring i forhold til bakpotta, men den tok jeg bare av.

uansett, takk for svar!

Marius

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fiksa det i dag. var nok bare litt sliten og oppgitt i går.

problemet nå er å få løsnet mutterne oppe på framdemperne.

har prøvd nesten alle tenkelige metoder, men de sitter bom fast.

noen gode tips for å få dem løs? umbraco-hullene har selvfølgelig også blitt slitt runde. spiller ingen rolle om jeg må ødelegge demperne, bare jeg får dritten av!

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tipsene.

jeg prøvde to metoder i går:

-file ut spor på 22mm pipe til mutteren. denne holdt jeg fast med wisegrip, mens jeg prøvde å skru med umbraco

-wisegrip på stempelstanga mens jeg skrudde på toppmutteren

mulig at det blir kapping av øvre tallerken siden jeg ikke kan sveise, eller får lånt en svær latmannsarm mens noen holder stempelstanga. dritten MÅ av for enhver pris.

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider