Paaap Skrevet Juli 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2010 Har et merkelig problem med min Audi A4 1995 mod 1,6. Problemet oppstod da jeg var på halvannen times kjøretur på vei hjem. Jeg stoppet for å pisse og merket da en svidd lukt som kom fra venstre frontdekk. Det var ekstrem varme men jeg var snart hjemme og kjørte de siste 10 minuttene rolig hjem. Etter å ha jekket opp bilen og tatt av dekkene for å se om det var drift på akslingene så fant jeg ut at kun høyre aksel har driv i seg. Venstre aksel står helt stille og det virker som bremseskiva har låst seg eller noe. Det går å kjøre med bilen men man merker at den bremser litt hvis man trykker inn clutsjen å triller, altså kan den ikke være helt låst da hjulet ikke ville gått rundt. Bremsene fungerer så jeg vet ikke om det har noen med saken å gjøre i det hele tatt. Hvis noen har peiling på hva feilen kan være, så er jeg interessert i synspunkter men jeg må åpenbart bestille time på verkstedet snart, men ville bare ha en viss anelse først. Kan det være differensialen som er defekt på noen måte eller har det med bremsene å gjøre? Takk for svar folkens. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2010 Bremsene dine henger på venstre side. Differiensalen gjør bare jobben sin Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truls160 Skrevet Juli 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2010 jepp, som Mondeo sier så henger bremsene dine:) Smell på ny bremsekaliper du og se om det hjelper:) Siter 2000 Audi A4 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg