Gå til innhold

merkelig strømfeil på 88' 240

Ranger emnet

paalleer

Anbefalte innlegg

Hei. Har hatt elproblemer siden jeg kjøpte 240en min for 5 år siden. Problemet er størst om vinteren da lysene i dashbordet såvidt gløder og speedometernåla spretter når jeg kjører. Virker som at strømmen kobler ut og inn hele tiden. Eneste som hjelper da er å klaske flathånda oppå dashbordet helt til lysene slukker og allt fungerer igjen. De siste dagene har dashbordet vært helt dødt og jeg kjørte mot verkstedet for å sette igjen bilen der. På vei dit skrudde jeg av hovedlysene for å spare strøm, og da kom plutselig allt tilbake igjen... I fjorsommer kjørte jeg i Sverige når det samme skjedde og da døde motoren etter noen mil med dødt dashbord. Bilen tappet da batteriet og ladet ikke. Verksted har byttet flere deler for å forsøke å løse problemet men problemet vender tilbake. Noen som har det minste peiling på hva som feiler min kjære volvo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan gjøre, men det skal litt til. Magnetiseringsstrømmen til dynamo, den som får i gang ladinga, går via ladelampa, uten denne begynner de normalt å lade på restmagnetisme, men ikke alltid.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du byttet dynamo? sist min dynamo tok kvelden begynte alle lysa på ehle bilen å blinke når dem følte for det, å alt i dashen å lyse. Som om den ville si i fra at det var no alvårlig galt:P

*Just because I don't care doesn't mean I don't understand*

*If something's hard to do, then it's not worth doing*

*I'm in no condition to drive...wait! I shouldn't listen to myself, I'm drunk!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider