Gå til innhold

ALu detaljer

Ranger emnet

Peltz

Anbefalte innlegg

Originally posted by Peltz

Hvordan er det med konfilter på denne bilen..?? Blir lyden i motoren noe grommere? Har ett innsats filter på nå, kan vell ikke si jeg merket noe verken effekt, eller lyd messig..skal godt gjøres..

Men fortell da, gutta, fortell....

eg byttet på min 16v te K&N kit.. blei ganske bra lyd ja ;)

anbefales..

betalte vel 1560,- for det.. kun 7 ukers leveringstid når eg bestilte.. :rolleyes:

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Gou

eg byttet på min 16v te K&N kit.. blei ganske bra lyd ja ;)

anbefales..

betalte vel 1560,- for det.. kun 7 ukers leveringstid når eg bestilte.. :rolleyes:

Har du no pics, Gau'en...hvor sitter filter osv...kunne godt hatt ett bilde eller tre...for du har 100 hk maskinen, sant?

Hvor bestillte du kit'et?

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du no pics, Gau'en...hvor sitter filter osv...kunne godt hatt ett bilde eller tre...for du har 100 hk maskinen, sant?

Hvor bestillte du kit'et?

100hp poloen ja..

ska få knipset noen bilder eg.. :cool:

klare det kansje i kveld.. å få tatt noen.. hmm..

filteret sitte der du har din luftfilter boks.. men som sagt.. skal få knipset et bilde..

anker kvala (haugesund) : 52 73 66 55

du ska ha følgende nr: 57-0236i kit (sjekk når du ringer,det bestillings nr gjelder uansett hvilken plass du handler det..)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestiller hos auto power i arendal, kan jeg bare kjøre bort å hente det...

Men du har ikke lagt noen slanger og no styr mot front, for å få kald luft til filteret??

Originally posted by Gou

100hp poloen ja..

ska få knipset noen bilder eg.. :cool:

klare det kansje i kveld.. å få tatt noen.. hmm..

filteret sitte der du har din luftfilter boks.. men som sagt.. skal få knipset et bilde..

anker kvala (haugesund) : 52 73 66 55

du ska ha følgende nr: 57-0236i kit (sjekk når du ringer,det bestillings nr gjelder uansett hvilken plass du handler det..)

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestiller hos auto power i arendal, kan jeg bare kjøre bort å hente det...

Men du har ikke lagt noen slanger og no styr mot front, for å få kald luft til filteret??

kaldluftslange ned mot front har eg lagt ja.. som sagt.. skal se om eg får tatt noen bilder i kveld..

send meg pm med mail adresså.. har kje noen ftp server nå.. så eg maile deg dei..

men trening..

snakkes

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakkars sonic :p

bildet er tatt , men va kje nok strøm te å få det inn på kameratet.. finner heller ikkje flærre batterier å laderen er borte vekk.. gidde kje å leita mer nå..

ska se om eg huske å ta med noen batt. fra jobb i mårå :op

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gou

stakkars sonic :p

bildet er tatt , men va kje nok strøm te å få det inn på kameratet.. finner heller ikkje flærre batterier å laderen er borte vekk.. gidde kje å leita mer nå..

ska se om eg huske å ta med noen batt. fra jobb i mårå :op

Oki...får se hvor mye krangling det blir for å få plass...Nitewlkr og CorradoBoy skal nedover en tur i løpet av våren..får ta det sammen med det andre i samme runnet, så får jeg litt dyktig assistanse.

Bilder er gøy..hva gjør du med slangen fra veivhus ventilasjonen..??

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem kan ha verktøy (tenker nå håndtverker, blikkenslager, mek verksted) til å lage rammer med profil i aluminium..?? Blir jo tynne rammer, og med profil, vrient men kanskje noen vet om skikkelig kompetanse..??

Oki...får se hvor mye krangling det blir for å få plass...Nitewlkr og CorradoBoy skal nedover en tur i løpet av våren..får ta det sammen med det andre i samme runnet, så får jeg litt dyktig assistanse.

Bilder er gøy..hva gjør du med slangen fra veivhus ventilasjonen..??

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LupoB0Y

Det som er litt dritt med K&N kittet er at filteret blir liggende over eksosrøret, så varme er et problem.

Husk å bruke rikelig med isolering under filteret. :)

Eller flytte hele røkkle fram til grillen ett sted...Samco slanger er fine saker. Er også en mulighet, men har en plan på alu detaljer, hvis jeg finner tak i ett verksted, osv som kunne tenke seg å lage noe slikt...

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller flytte hele røkkle fram til grillen ett sted...Samco slanger er fine saker. Er også en mulighet, men har en plan på alu detaljer, hvis jeg finner tak i ett verksted, osv som kunne tenke seg å lage noe slikt...

Det er en mulighet.. men lange slanger gir dårligere effekt.;)

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send noen tegninger eller noe på hva du vil ha, vi har laga mye rart i alu. Hattehyller og masse snadder i dørkplater, girgreier i alu og instrumentholdere osv.... funker greit det når far driver firmaet "metallproduksjon" og vi får være der noen kvelder. Siste jeg laga var koplingspanel med brytere, sikringer, voltmeter og ampermeter til å ha i motorrommet bak batteriet, i golfen min. Skal alltid kunne sage og bøye frem et eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikvw

Send noen tegninger eller noe på hva du vil ha, vi har laga mye rart i alu. Hattehyller og masse snadder i dørkplater, girgreier i alu og instrumentholdere osv.... funker greit det når far driver firmaet "metallproduksjon" og vi får være der noen kvelder. Siste jeg laga var koplingspanel med brytere, sikringer, voltmeter og ampermeter til å ha i motorrommet bak batteriet, i golfen min. Skal alltid kunne sage og bøye frem et eller annet.

Jeg blir nesten nødt til å sende hele dingsen, som skal være mal. Er profil på saken, og den er jo en pyntelist, pr idag, og det er meningen den fortsatt skal være det...så kan mann få ett bra resultat av saging og bøying?? Bare spør av ren uvitenhet!

Men høres ut som en fet ide...tenker du no kr beløp for morroa..??

Hvis du har sett midtkonsollen i en polo 6N, så er det en pyntelist som ligger rundt brytere, luft dyser, radio osv i midtkonsollen. Denne listen er det snakk om å prøve å få til i børstet alu , samt litene rundt luft dysene på fører og passasjer siden.

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LupoB0Y

Det som er litt dritt med K&N kittet er at filteret blir liggende over eksosrøret, så varme er et problem.

Husk å bruke rikelig med isolering under filteret. :)

har lenge tenkt på hvordan å løyse varme problemet..

men..

isolering ?

tell me more.. såg for meg en kasse øve filteret på en eller annen måte eg.. men kje der probbet ligge tydeligvis..

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider