Gå til innhold

Problemer ved fjerning av dørtrekk...

Ranger emnet

therese

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å skru av dørtrekkene i min 77 c kadett, men får ikke av vindussveivene! Hvordan skal de tas av? Er redd for å brekke dem hvis jeg tar for hardt i!

treng ikkje å skru av vindussveivene,, først løsner du alle klipsene som sitter i platen sånn platen er laus frå karosseriet, så stiller du vindussveiven med den sveivekula bak mot b stolpen,, så bare bøyer du platen litt framme og bak og lirker platen over sveiven ,og pass på klipsene sånn dei ikkje hekter seg på veien du skal lirke platen av, og ikkje bøy eller ta i for mye ellers kan du få knekk i platen.

eg pleier altid å gjøre på denne måten vertfall og det funker fint

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er et hjemmelaget dørpanel som står på, tror ikke jeg får lirket det rundt vindussveiven gitt! Går det ikka an å ta de av på noen måte?

såg på bildene det var skrudd fast ved hjelp av skruer om jeg såg rett? vilket material er platene? vist det er treplater kan du jo egentlig bare knekke det av osv siden du skal bytte dei ut med orginale

men som regel pleier det å være en låsesplint bakom sånne sveiver mener jeg..litt usikker,er vertfall ei fjær bakom sveivene

prøvde å lage ett lite bilde med en liten forklaring:

der som røde loddrette strekene bynder der knekker du plata ut for å "løfte den over kanten på sveiva" så bare dra/lirke den over og ut den, men sveiva må stå den rekninga som eg tegna ved siden av,,,hehe..

36468_10150227457010437_644840436_1.jpg[/img]

Endret av Einart

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider