Gå til innhold

bila vil ikke starte. starteren går veeldig lett rundt.

Ranger emnet

a4turbo

Anbefalte innlegg

Hadde litt trøbbel med bila mi en dag.

Merka først at den begynte å gå veldig lavt på tomgang, men den gikk helt normalt ellers.

Senere på kvelden begynte den å fuske som f i turbotrykket, og den bare spyttet ut all lufta igjen. Den begynte også å fuske etter dette.

Men jeg parkerte og tenkte ikke så mye mer på det, før dagen etter. Da startet ikke bilen i det heletatt.

Da tenkte jeg at bilen ikke fikk bensin, og at bensinfilteret elns var tett..

Nå har den stått en ukes tid, og jeg tenkte jeg skulle prøve å få start på den igjen. Men når går motoren bare kjempelett rundt.

Akkurat som om starteren ikke tar liksom, men motoren går rundt, som om det ikke skulle vært noe komp i det heletatt.

Tviler på at motoren har godt til helvette egentlig, for den er fint kjørt, og jeg har ikke merket noen anntydning til feil før.

Noen som har noe å si?? :P

Gjelder en audi a4 turbo.

Gjelder en audi a4 turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registerreima ser ok ut den. Skjønnte ikke helt hva du mente med at jeg skulle sjekke den men.

Gnist på pluggene, så satser på at den ikke får bensin. Nytt bensinfilter er bestilt hvertfall.

Utrolig digg cruise vær idag og, så kjipt at jeg ikke får kjørt noen mil til før jeg selger den.

Om den ikke funker når den får bensin, er vel en komptest lurt ja.

Men synes det er rart at kompen bare skal forsvinne sånn uten videre altså.

Den var helt ok første gangen jeg skulle starte den,da gikk motoren rundt som den skulle, men så var det litt lite støm på batteriet, så starteren nektet å dra rundt etterhvert. Men nå med nyoppladet batteri går den veldig lett rundt. Men ikke aalt for lett rundt liksom.

Har sett over sikringene, men fant ingenting.

Endret av a4turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når du sier at regreima er ok, da antar jeg at du har skrudd av beskyttelsesdekslene og sett på reima? Og du har selvfølgelig ikke sett på dynamoreima(ofte kalt viftereima)?

For meg høres dette ut som gåen registerreim, da forsvinner all kompresjon.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider