245tic Skrevet Juli 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2010 Har en 97 modell 1,6 vectra som plutselig har begynt å dra utrolig dårlig fra bånn, kommer seg etter 5tusen omdreininger. Man hører at den drar tungt og bare butter imot. Hva kan det være? har bytta plugger da jeg visste de var veldig dårlig! Siter wirrumen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Logiman Skrevet Juli 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2010 Har en 97 modell 1,6 vectra som plutselig har begynt å dra utrolig dårlig fra bånn, kommer seg etter 5tusen omdreininger. Man hører at den drar tungt og bare butter imot. Hva kan det være? har bytta plugger da jeg visste de var veldig dårlig! Får den nok bensin da, dvs hvordan står det til med bensinfilter. Sjekk/bytt gjerne også luftfilter, da en motor går dårlig uten luft. Du har bytta tennplugger, men hva med tennkabelene, ofte at problemet sitter i dem så vel som plugger når de er noen år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Plecto Skrevet Juli 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2010 Kommer eksosen ut? Tett potte eller katalysator kan jo gi dårligere effekt ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245tic Skrevet Juli 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2010 takker for noe svar, trodde det var tett eksos men har nå funnet ut at dette er det ikke, har sjekket pluggledninger og den går på alle 4sylindrer men drar dårlig... Lurte litt på kamakselsensoren som sitter ved øvre tannhjulene, nappet ut den mens bilen gikk og ingen forandring skjedde??? Burde jeg ikke merke stor forskjell når den ikke er tilkoblet???? Siter wirrumen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raymondblack Skrevet Juli 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2010 Om jeg ikke husker feil så vil ikke motoren over 4500rpm om den ikke får signaler fra kamakselsensor. Hadde en slik selv en gang, er ikke alltid like lett å finne ut av ting. Siter OPEL ER BRA! --------------- 2005 Honda Accord 1999 Yamaha Thunderace 1000 1996 Seat Toledo 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245tic Skrevet Juli 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 men det som er, er at bilen går fint etter 5000rpm, opp dit går den utrolig dårlig og drar ikke i oppoverbakker nesten! Siter wirrumen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Juli 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 Hvis du ikke har noen feilkoder av noe slag vil jeg tro at feilen ligger i tenningssystemet. På motoren din er det vel ikke pluggledninger, men en kassett som ligger over pluggene? Ville mistenkt den. Jeg hadde omtrent tilsvarende problem med omegaen min en gang, da var det pluggledningene. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg