Gå til innhold

Vectra B 1.8i 16v 1998 AC Klima

Ranger emnet

Vectra_B

Anbefalte innlegg

Hei, jeg plages med AC på bilen.

Har vært på service for en måneds tid siden der det ble etterfylt 300g og trykktestet. Virket ikke. Under forsøk på å få av magnetklutsj gikk pumpa lekk. Har montert inn ny pumpe fra høggern (orgnr slutter på 302, ny pumpe på 292, men dette skal gå om en annen). Verksted har fylt og trykktestet. Virker ikke.

Verksted tror det kan være enten at pumpa ikke virker (den virket på en annen bil for bare noen dager siden) eller en drosselventil (hvor sitter denne?)

Ved bruk blir kjølerør ut av pumpa varme. Det samme gjelder rørene fra kupéen ut til påfyllingspunkter.

Forbruket dropper ca 0.2 ved deaktivering av AC. Magnetklutsj virker. Kontrollpanel virker og inntrekksvifte for tempsensor og sensoren er rengjort. sensor virker også. Servomotorer er synkronisert. AC- relé virker.

Er det noe mer jeg kan sjekke?

Endret av Vectra_B
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røret fra kompressoren til kondensatoren skal være varmt under drift. Men røret fra registeret tilbake til kompressoren skal være kaldt. Men hvis du sier kompressoren ikke starter, så har ikke dette noe med driften på kompressoren din å gjøre. er jo veldig enkelt å måle deg frem til om du har strøm på kompressoren eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbudet, men nå er ikke bilen driftssikker etter nytt problem har oppstått (ny tråd på det).

Skal tømme anlegget igjen å sjekke hvordan ekspansjonsventilen ser ut.

Hvis jeg får noe overtrykkproduksjon kan jeg da ta for gitt at undertrykksiden av pumpa funker tilsvarende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider