Gå til innhold

Fm3 DTM Golden years (RACE 26- 2 )

Ranger emnet


da9el

Anbefalte innlegg

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har da så vidt prøvd å sette noen rundetider med bimmern... Men fikk bare ikke ting til å funke i dag, ble hengende laaaaaaaaaaaaangt etter Daniel når han kjørte Lotusen. Men så stor forskjell som det var mellom oss i dag er det ikke på Lotusen og BMW'n... Så får starte på ny frisk igjen i morgen og prøve å finne ut av et oppsett som funker på flere baner. Klarte 8.01 på Nordsløyfa, med shitty oppsett, så er en del å hente på den bilen.

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørte 1,54,99x med lotus omegaen på ringen

 

Dæven, da har du fått bra drag i den omegaen :D men 7.54.99x er bra det også. Virker som det er ganske jevne rundetider på bilene.

Kan fort bli noen sekunder forskjell på ringen uten at det er bilen sin skyld :s

gt: GTFIVE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja den går som bare faaaen...skulle vel være 7,54 ;)

ja jeg og tifosi testet litt igår men det var ikke helt hannes dag å kjøre på..men låg helt likt både i svinger og strekker..

er litt bekymret for starten med audien..den blir farlig kjapp i starten

-99 Subaru legacy stv

 

Forza Avhengi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk ja, gårdagen var kriminell, tror ikke jeg har hatt så mange snurringer og rullinger i løpet av en dags kjøring før...

 

Hadde ikke EN runde som var noenlunde...

 

Alfaen var foresten 4wd... http://www.ultimatecarpage.com/car/756/Alfa-Romeo-155-V6-TI-DTM.html

 

Klarte 8.00.xxx på Ringen med bimmern i dag, men hadde en skikkelig bærtur laaaaangt utpå grusen i Aremberg svingen... Potensiale i den bilen ja...

Endret av RBrambo

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkt noe mer på Audien? Om det evt. legges et handicap på den i form av litt lavere PI e.l. ettersom den har 4wd?

 

Når jeg leser og sjekker litt rundt på nettet ser det ut til at alle hadde 4wd de siste årene, både Calibraen og Alfaen var det i hvertfall.

 

Vi kunne evt. brukt den eldste S4'n i stedet for ur-quattroen, da den blir litt mer riktig utseendemessig, og ha 640 e.l. i PI på den?

Eller rett og slett kutte ut Audien helt når Jalopnik pakka kommer og heller ta inn BMW 635?

 

Er egentlig redd for at 4wd blir for overlegent nesten uansett, men hadde vi klart å få det til å funke hadde det bare vært morro med en miks av rwd og 4wd.

 

Vurderer forreten å ikke tillate Cosworthen 70/80 talls serien da den hører mer hjemme i DTM serien.

 

BTW: Begynner å finne ut av bimmern, kjørt 7.57.xxx på Nordsløyfa og kjører jevne 2.02.xxx runder på GP banen.

Endret av RBrambo

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da :) vil ikke ha med 2 typer av samme bilmerke..

må nesten prøve å kjøre løp ilamme audien..men att di beste skal kjøre bil med 4wd blir litt kjedeli da seieren er i boks etter di 1st 100meteren...men vi må bare teste

-99 Subaru legacy stv

 

Forza Avhengi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt enig, når jeg testen audi`n og mustangen så ble det samme rundetiden på dem, riktig nok flyinglap da.

Med audi`n måtte jeg bremse myyyye tidligere enn med mustangen men kunne sef gå på gassen tidligere ut av svingen. Tror det blir lett å bremse seg forbi audi`n og ikke like lett for audi`n å komme seg forbi ut av svingen igjen. Men det var på ringen som er stor og rask, tror audi`n kan få store fordeler på mindre svingete baner.

 

Det at de beste ikke skal få velge visse biler blir vel bare tull, da er det bedre å fjerne dem fra lista spør du meg. Håper ikke dere skal blande inn hadikapp osv også som ble forsøkt i en annen serie.

gt: GTFIVE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er først og fremst på nordsløyfa jeg vil tro at 4wd er en stor fordel i starten, selv om det fort kan gå an å bremse seg forbi, eller helt oppi bakenden på audien igjen før sjikanen. Den banen er såpass smal at det er veldig vanskelig å kjøre forbi med mindre den foran gjør en feil. Men slik er det nesten uansett hva slags biltyper som kjøres der.

 

På de mindre banene som er breiere så er det ikke like sikkert at det har så mye å si.

 

Hvis det er noen som har tid, så kan jeg godt være med og teste litt i kveld...

 

Bare et lite svar til den siste kommentaren din:

Du har jo selv valgt å ikke bruke en viss lambo i 70/80 talls serien, nettopp fordi du mente den var overlegen. Men den funker jo fint i serien for de litt mindre erfarne førerne. Så jeg ser ikke heeelt problemet med at det oppfordres til at de beste førerne holder seg unna de verste bilene. Viser det seg at Audien bilr veldig overlegen på tekniske baner så vil jeg oppfordre til at den ikke benyttes av de beste førerne. Sier ikke at det ikke er lov for de beste å bruke bilene, men oppfordres til at de ikke brukes av de aller beste.

Endret av RBrambo

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bilder fra testing med meg og Daniel...

 

Satses friskt, her er Daniel på 2 hjul...

 

4802085135_ab8838e6a3.jpg

 

Fullt hjulløft...

 

4802085363_e519f99ca6.jpg

 

Tett fighting...

 

4802084689_9156dab88e.jpg

 

4802084905_41359d1207.jpg

 

Daniel i Omega på det siste bildet. Jeg har bare kjørt BMW'n og kommer til å holde meg til den bilen. I likhet med GTO'n var dette en bil jeg hadde bestemt meg for å kjøre på forhånd.

 

Den som ser godt etter ser at jeg har montert på leppe og hekkspoiler med "flippen" fullt ute. Men utfra videoene er det denne stylingen som ble brukt på de bilene.

Endret av RBrambo

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

xxx4 sa ikke att det ikke var lov men viste det seg att den var veldig overlegen hadde det jo vert kjedeli om den har lie i tet hele tiden..men visst det stemmer det du sier att den ikke bremser så bra..da gjevner det seg jo ut med bremsing inn aks ut:)

 

jeg blir i opel`n :)

-99 Subaru legacy stv

 

Forza Avhengi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lille jeg har kjørt Audien er jeg ikke videre imponert over bremsene nei. Men er likevel litt småskeptisk til den bilen. Men tror ikke det blir noe problem den dagen Jalopnik pakka måtte dukke opp, da blir jo Volvoen og Cossien tilgjengelig. Selv om den forden som er med nå vel kastes ut? Var vel egentlig prat på å ha med Forden og Audien midlertidig, inntil Jalopnik pakka kommer?

Endret av RBrambo

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite forslag, men hva med å kjøre en litt rolig førsterunde der alle holder plassen sin og kjøre med flying start?

Da bør en del av den fordelen 4wd har ved stillestående start bli borte i hvertfall.

 

På nordsløyfa må det evt. bli i å kjøre rolig bort til pit innkjøringa og ta starten etter svingen der.

Endret av RBrambo

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår