-jacobsen- Skrevet Juli 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2010 Go kveld. Skal ha ny simring til girkassa mi, og stefaren til en kompis sier at biltema sin er bedre (legering på gummi elns), men fatter (og forsåvidt jeg) har mest trua på original del. Hva tror dere? :) m47 forresten Siter 1990 Volvo 740 f Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juli 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2010 Tja, har montert simmering fra biltema (motor) som har gått til faens etter ett år. Mulig at det var jeg som monterte den feil, eller den var skadet... Men jeg hadde gått for originaldeler. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-jacobsen- Skrevet Juli 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2010 okei :) men en kar på mopedportalen mente det kunne være simringen i bakkant på veiva, og at det lekker ut mellom blokk og clutchhus hvor mye arbeid snakker vi da? :) Siter 1990 Volvo 740 f Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juli 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2010 Ja, simmeringen bak på veiva pleier å gå etter en 250++ tusen på rødblokkene. Er det lekkasje mellom motor og gir er det eneten den, bunnpannepakningen eller lekkasje fra fordeler/toppdeksel. Sjekk disse først. Girkassen lekker ikke mellom motor og gir, og gjør den det så er trolig lagrene i kassa kast, og du kan like gjerne kjøpe ny. Du ser/lukter lett forskjell på motor og gir olje. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-jacobsen- Skrevet Juli 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2010 nei nei, karen på verkstedet sa det var girkasse så da tviler jeg sterkt på at det er bunnpanne eller fordeler :P Siter 1990 Volvo 740 f Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juli 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2010 Altså, om det lekker fra bunnen av clutchuset er det nesten garantert motorolje som lekker ut der (altså ikke girkassen) Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-jacobsen- Skrevet Juli 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2010 Jeg kan legge ut bilde i morra elns :) hvis det skulle hjelpe :P vil uansett fikse det snart, for gidder ikke å stå i vinter og hutre mens jeg skrur ;) Siter 1990 Volvo 740 f Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juli 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2010 Jeg kjøpte simringer på den lokale proffsjappa da jeg måtte ha en tomme-dim til ODen. Fikk etter oppakking av kassa sluring på clutchen etter en time på tellern. For å eliminere motoren (som også var pakket opp igjen) knøt jeg opp motoren i et kosteskaft og startet den. Tørt og fint, samme med girkassa. Så jeg konkluderte med at selvgjort er velgjort. Mao altfor mye fett på splinsen der lamellen glir frem og tilbake. :( PS! Motoren fikk biltema simringer og pakninger. Har hatt et par sånne sett hvor bunnpannepakning er buet som et seil med rev i og litt ekkel å montere, spesielt med pakningslim på. Men motoren har ikke lekket en dråpe på to år. Skallebank i bordet. M46ODen fikk egenskjærte pakninger og de nevnte simringer da jeg ikke hadde tid til å vente på et sett fra IPD. ODen er ikke metrisk og det røde biltemasettet har ikke mange av de virkelig tynne o-ringene som behøves. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet Juli 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2010 hvis motoren lekker olje så er det verdt å ta en titt på veivhus ventilasjonen er denne tett så siler det lett ut olje bakerst på veiva kan også komme ut forran. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg