Gå til innhold

Forsterker slår seg av på "CD"

Ranger emnet

svenn9

Anbefalte innlegg

Hei, koblet i dag opp anlegg i båten.

Har koblet sammen som på illustrasjonen.

anleggibten.png

Eneste tingen er at når jeg slo det på, så virket forsterkeren når spilleren sto på FM. Men, når jeg trykka source over til CD, slo forsterkeren seg av. Tenkte at det må være noe feil med remoten i spilleren, brukte ikke den vanlige remote innganga, men den mørkeblå kabelen på ISO-kontakten.

Hva tror du om dette?

Og noe annt jeg lurer på, hvordan vet jeg hvilken sikring jeg trenger til pluss-kabelen til forsterkeren og spilleren? Den som står i forsterkeren er en 25, så satt bare en 25 på kabelen og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha sikring på ledningen, maks 30cm fra batteri. Dette for å hindre brann ved kortslutning. Sikringen må være lik eller større enn sikringen i forsterkeren. Det vanlige er å ha den litt større enn den i forsterkeren, men det funker greit å ha like også somregel.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha sikring på ledningen, maks 30cm fra batteri. Dette for å hindre brann ved kortslutning. Sikringen må være lik eller større enn sikringen i forsterkeren. Det vanlige er å ha den litt større enn den i forsterkeren, men det funker greit å ha like også somregel.

Ok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen spillere har separate ledninger til el.antenne og remote(forsterker). Du har brukt utgangen til el-antenne...

Åååjaa.. det gir jo mening. Da er vel den lyseblå remote hvis jeg ikke tar feil?

Gikk å sjekket det, det funket ikke med den lyseblå, men etter mange forsøk, gikk det plutselig med den mørkeblå jeg hadde fra starten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du behøver ikke å ha sikring på Remote-kabelen, JChE misforsto nok spørsmålet ditt og trodde du mente Pluss-kabelen til forsterkeren.

Du skal bruke Remote-ledningen som er blå med hvit stripe og ikke den i ISO-klossen. Den lyseblå som du kaller den er sikkert til noe helt annet... alt dette hadde egentlig vært mye lettere å svare på om du hadde giddet å bare si hvilken spiller du har... navn + nummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider