740 230k( Skrevet Juli 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2010 hei, for snart 4 måneder siden ble førerkorte tatt fra meg, da hadde jeg mistet førerkorte. forelegge kom på 4 måneder, men har ikke skrevet noe tapsmelding på førerkorte, så nå sier de at straffen igangsettes fra dagen jeg skrev tapsmeldingen (altså idag) å 4 nåneder frem i tid. noen som har vert borti det samme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Juli 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2010 villeste jeg har hørt...det teller jo fra dagen dei tok det trodde nå jeg!? Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shibbs Skrevet Juli 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2010 hei, for snart 4 måneder siden ble førerkorte tatt fra meg, da hadde jeg mistet førerkorte. forelegge kom på 4 måneder, men har ikke skrevet noe tapsmelding på førerkorte, så nå sier de at straffen igangsettes fra dagen jeg skrev tapsmeldingen (altså idag) å 4 nåneder frem i tid. noen som har vert borti det samme? I Politiets instruks for trafikktjeneste finner man dette: "«Inndragningstiden regnes fra datoen for det midlertidige beslag, eller dersom førerkortet ikke er beslaglagt, fra den dag det leveres til politiet», jf. førerkortforskriften § 38 annet ledd. Som innlevering regnes også inngivelse av tapsmelding." Fant også frem en sak som faktisk har vært i høyesterett pga akkurat samma greia, personen mistet førerkortet i 18.mnd, men leverte ikke inn tapsmelding før etter 3.mnd. I høyesterett ble det da bestemt at sperrefristen løp fra den dagen han leverte inn førerkortet. Nå kommer dette litt an på alvorlighetsgraden i saken din og om det er første gang du er blitt tatt, men hadde jeg vært deg så hadde jeg kommet opp med noe sånt som at du ikke fikk opplyst dette og regnet med at det var naturlig at sperrefristen løp. bare bruk det du har av tårer og smisk Siter Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser Goværsbilen Bmw 530 E12 1976 Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222 Skrota Bmw 520 88 12v Skrota Merce 190 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg