Gå til innhold

Sjakk ruter

Ranger emnet

Kjell190

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte og lakkere panseret på bilen i sjakk ruter, bare ta det med spraybokser og pusse det ned..

Så mitt spørsmpl er, hvordan bør jeg gå frem for og pusse det ned, papir, hvor grovt?, hvordan bør jeg gå frem når jeg skal lage rutene?

Yazzie!

So i parallel double park that motherfucker sideways!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde mattslipe panseret med 800 papir.. da skal du ha feste for ny lakk. Og i og med at du sier sprayboks så er det jo tynnerbasert lakk det er snakk om.

Har du mulighet så ville jeg brukt lakk sprøyte og lagt på fargene, for å så avsluttet med ordentlig klarlakk. 1: Det holder bedre og 2: Det blir mye bedre resultat.

Skal du beholde grunnfargen som er på panseret idag som en av fargene? Eller skal du ha 2 "nye" farger..?

Skal du beholde orginalen, så må du få tak i bred maskeringsteip og teipe opp ruter på panseret ditt.. Skal du ha 2 nye.. så må du først hel lakkere panseret i den ene fargen. så maskere opp ruter til farge nr 2. Litt jobb er det jo.

Og vil du ha det lille ekstra, så kunne du gått på med en airbrush og laget litt skygger og høyde punkter. Da blir det mye mer liv i de. Men da er du også avhengig av å tenke litt ekstra når du maskerer slik at du får lagt litt liv maskeringa.. håper du skjønner hva jeg mener.

Gjorde dette selv på en vinge hvor jeg lakkerte sjakkmønster og lakkerte en audi logo, med skygger osv.

Håper noe av dette kan hjelpe deg.

-Amund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åffer gjør ting så komplisert? :P

ta den første og beste pusse maskinen du finner, å legg på et tilsvarende pussepapir.

matt med panseret å rullemal det hvitt med benga eller liknende.

så måler du deg fram til ei rett linjenedover panseret og begynn å masker opp ruter. hvis du ser i prosjekt tråden om min golf 2 så ser du litt bilder fra jeg malte taket mitt :) kansje det kan hjelpe deg :)

ALDRI mer bestille deler fra Parts&Retards...

Lenke til kommentar
Del på andre sider