pajero Skrevet Juli 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2010 Skal kjøpe ny trykkregulator med vannutskiller. Kan noen anbefale noe som er bra? Har en gammel biltema som står etter kompressoren. Er det riktig at man får høyt trykk når man åpner sprøyta, før den regulerer ned trykket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pajero Skrevet Juli 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2010 hva er forresten Charcoal Filter? Ser de dyreste filtrene med regulatr har dette integrert. Eksempelvis Devilbiss QC3. Ser man på det rimeligere alterativet Devilbiss Finishline har det ikke dette Charcoal filteret, kun vannutskiller, vanlig filter og regulator. Hadde ikke tenkt å invistere i så dyre produkter, men har en biltema sak som ikke fungerer.. Så orker ikke å kjøpe noe ubrukelig igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juli 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 Jeg kan ikke anbefale biltema 17-181 til 150kr da den tilsynelatende ikke skiller ut mer enn noen dråper. Den italienske regulator/vannavskillern den erstattet ble i det minste fylt opp av vann i ny og ne. Når jeg punktsandblåser blir det etterhvert så fuktig at det blir en grå, fuktig flekk på bilen. Nå skal det nevnes at pressa går litt for fort, tanken får en god lunk etter ei økt. Og en skvett vann innabords. Men nettopp derfor synes jeg det er rart den nye 17-181en ikke produserer noe synlig vann. Når jeg drenerer den blir jeg jo våt på fingrene men det blir ikke noe nivå i glasset... Så, jeg så at QC3 er en tre-stegs. Det regnes som et minimum for proffene. :thumb Også har den et sånt "silica gel" filter av typen du finner i de små godteposene i skoesker, elektronikk og lignende. Charcoal er nok et kølfilter, men jeg klarer ikke å forklare (eller forstå) hva og hvordan det virker. Jeg har planer om å kjøpe en dedikert olje+vannavskiller for lakkering. Det kan godt stå der permanent til alt verktøy men jeg prøver å lese meg opp på en løsning med både grov og finfiltre som kan hhv rengjøres eller ikke koster ei formue å skifte ut når de går tett. Skal du lakkere lite eller vil ha en siste finfiltrering kan du kjøpe sånne små, runde engangsfiltre du setter rett før sprøyta. De koster lite kjøpt i bulk/kartonger. Jeg skjønte ikke helt det med høyt trykk men du skal justere med avtrekkern inne. Og hvis du som meg ikke har manometer på pistolen kan du regne med ca en bar tap på ti meter slange, leste jeg et sted. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pajero Skrevet Juli 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 Du må gi beskjed dersom du finner en god løsning uten dyre filtre som må byttes. Jeg meneter at Biltema regulatoren ikke fungerer som den skal (ikke bare til sprøyting) når jeg bruker blåsespissen f.eks å regulerer trykket ned til ex 2bar. Da blåser blåsespissen med 8bar først når jeg åpner blåsespissen, for så å regulere ned til satt trykk på 2 bar. Det skal vell ikke være sånn? Trodde justert trykk aldri skulle overskrides. At det er litt trykkfall er jo forståelig, mhp justering av sprøyte mens du blåser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nordhagen Skrevet Juli 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 Denne har jeg og den fungerer utmerket: http://www.spraygunsdirect.co.uk/product.php?tid=105&products_id=5157 Bruker i tillegg denne til å filfiltrere små partikler og olje etterpå: http://www.spraygunsdirect.co.uk/product.php?tid=105&products_id=2608 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.