Gå til innhold

Honda Prelude Skifte ut boltsirkel til 5x100

Ranger emnet

siege

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Honda Prelude 1990. Jeg har ikke helt peiling på dette enda men jeg tror at boltsirkelen som er på fra før er 4 x 100.

Jeg har vært og sett på felger og har lagt merke til at det er mye bedre og kulere utvalg i 5x100? Jeg kunne tenke meg å skifte bolt sirkelen på bilen min. Jeg har lest at man kan putte på noen spacere på som kan gjøre boltsirklene fra 4 til 5 hull? Men så lurte jeg på om det går ann å bare skifte hele greia me noen som er 5 fra før?

Syns også jeg leste at spacere var ulovlig??

Er litt usikker på det jeg spør om her men hvis noen kan hjelpe meg hadde det hvert flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, min feil. Snakkte med enn mann på Dekk1 og han sa at det fantes nesten ingenting utvalg av 4x100 felger.

Ellers takk for hjelpen, vet dere om det finnes utvalg av OZ felger som kommer i 4x100 ?

Forresten, er det noen ulember/fordeler hvis man sammenligner 5 og 4 hulls felger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg først konvertert ville jeg da konvertert til noe med litt spenstigere utvalg enn 5x100.

Heller 5x120 eller 5x112 isåfall.

Behold 4x100. Du får et HAV av felger. Alt fra gamle kule retro dassruller, til nymoderne homo-felger. Your choice! :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du søker på nettet, kan det jo hende nav fra andre hondaer med anna boltesirkel passer på preluden din. Bare et forslag, da jeg vet det blir gjort en del på nyere civic/integra

men ser ikke noen grunn til det, med mindre du har funnet noe skikkelig sært noe som ikke finnes i 4x100, Som du abselutt MÅ ha. For 4x100 felger er det plenty av :)

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider