Gå til innhold

Rust på V40 m/bilder

Ranger emnet


sponsen

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Veldig basisk måte å gjøre det på.. Fjern lykten, kjøp rustfjerner, puss godt med litt sandpapir og forskjellig, før på rustfjerner i forhold til bruksanvisningen og prøv å finn en lik som mulig lakk.

 

Eller om du har penger til det, få ett proft verksted til å gjøre det.

 

Viktigste er vel at du får bort mest mulig av rusten og at det ikke går dypere etter at du har lakkert over. Kjipeste er lakk som du ikke ser!

 

Vet ikke om det hjalp noe men jeg ville gjort noe sånt hvertfall. Det lureste er vel å få noen proffe til å gjøre det.

Mine biler:
'96 Toyota Carina E *SOLGT*
'96 Volvo S40 *SOLGT*
'02 Volvo V40 *BYTTET*

'94 Volvo 850 *VRAKET..*
'04 VW Passat *MIN*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Som over:

Skru ut lykta så du kommer lett til over alt.

Bruk enten pussepapir og kloss for å få bort rusten.

Alternativt er fiberskive på en drill effektivt og bra å bruke.

Ha på ferrobet eller lignende skikkelige saker,

Om du gidder og du vil ha jevne fine kanter, ha på litt sparkel som du pusser fint til med våtslipepapir.

Vask over med white sprit og påfør ny lakk i 2-3 tynne lag.

Ha på klarlakk og så vent noen dager før du polerer til et fint sluttresultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

dette er typiske plasser v40 ruster når de begynner å komme opp i årene, jeg ville skrudd av lykten helst sandblåst rusten kan og pusses godt til all rust er borte. etterpå vasker du området med tynner som lynol/rødsprit og sparkler rustkraterne og pusser det jevnt med resten av metallet, gå til volvoforhandler eller mekonomen eller lignende, så oppgir du skilt nr eller fargekode så får du riktig lakk, derretter teiper du rundt der rusten har vært og grunner og lakkerer området. når lakken er ferdig tørket tar du bort teipen og vannsliper kantene og vannsliper litt over hele området som er lakkert. dette ville jeg brukt smargelpapir med korning 2000, dette dupper du i vann regelmessig mens du pusser området forsiktigt, til slutt bruker du lakkrens og rubber og polerer området, viss du får dette 100% til vil du ikke kunne se noen ting og alt vil se slik ut som den gjorde da den var ny;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår