Gå til innhold

Passat G60 Syncro

Ranger emnet

sneakfreak

Anbefalte innlegg

Hei,

ville bare lage en litn tråd om bilen min.

Har noen småplaner med den som å skifte bremser dvs; kaliper, skiver, klosser på alle hjul (har kjøpt inn). Skal også skifte dempere & fjører. Blir noe coilover greier fra quality wheels and tuning http://www.qwt.no/storefront.php?pid=4489&catid=662

Her er noen bilder:

Bilde0215.jpg

Bilde0241.jpg

Bremse-stasj så langt. får resten i mårra

Nå Passat G60 Syncro 93mod

x KE70 83mod

x 740GL 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk tilstanden på g-laderen før du gjør noe annet, koster fort penger om den raser. En ny koster 24000,- ;)

Den originale G-laderen er erstattet med et Rotrex kompressor-kit som i tillegg varer lengre enn den originale.

x KE70 83mod

x 740GL 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsene til denne bilen må byttest ganske snart! og jeg kvir meg litt å gjøre det fordi alt av bolter til bremsekaliperne er rustet og sitter som f***, så er det noen som har noen smarte metoder for å få bukt med dem uten å borre ut bolten og lage nye gjenger?

-jeg har hørt om shock spray som bråkjøler og tilsetting av høgstrøm for å varme opp området osv... vet noen om na shocksprayen er effektiv?

x KE70 83mod

x 740GL 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at man kan sveise et lite punkt på bolten slik at den varmes opp og utvider seg før den krymper igjen. Har aldri prøvd det, men det kan vel funke? Selv brukte jeg to bokser WD40 når jeg skulle av med gamle demperne på Golfen for å montere coilovers:)

Edit: Kanskje ikke det beste når det er snakk om bremsene?

Blir spennende å følge med. Få tak i bumper-shine eller noe lignende, så blir fangerne og listene straks penere;)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det lyste domhet og stress heile veien om man ser hva de har gjort... Det har vel lite med selve bilen å gjøre, mer beliggenhet ang. valg av bil. Men at dette ble gjort om dagen var ganske overraskende.

Har rydda i bilen idag og fjernet all glassprøyt. selve skadan er ikke så altfor gale. dørhåndtaket og låsene fungerer fortsatt og metallet er ikke brettet/krøllet.

x KE70 83mod

x 740GL 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg lufter nå tanken om å selge da innbruddet tok en hard trøkk på meg. så da er det bare for interesserte å melde seg. Kjøperen skal selvfølgelig få med bremsedelene på kjøpet.

Bilen regnes nå selvfølgelig som et rep. objekt for noen å pusse opp isåfall.

x KE70 83mod

x 740GL 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Har nå bestilt glassruter og bremsene skal nå bli tatt hånd om av Møller bil da jeg er sikker på at det blir ordentlig gjort og sparer tid og styr. Dette mht at jeg oppholder meg på hybel og har ikke noen "inne"-plass å holde til.

Førerdøra skal erstattes når den tiden kommer (kanskje fikses) men nå framover er det bremser og vindu som er fokuset.

Er det noen her som kan anbefale diverse justerbare senkesett? og hvor så disse fåes tak i?

har sett noen på partsandretards.no og quality wheels and tuning

Takker for den som svarer

Demperne er nemlig utslitte og gynger som ein anna gyngestol...

x KE70 83mod

x 740GL 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at man kan sveise et lite punkt på bolten slik at den varmes opp og utvider seg før den krymper igjen. Har aldri prøvd det, men det kan vel funke? Selv brukte jeg to bokser WD40 når jeg skulle av med gamle demperne på Golfen for å montere coilovers:)

Edit: Kanskje ikke det beste når det er snakk om bremsene?

Blir spennende å følge med. Få tak i bumper-shine eller noe lignende, så blir fangerne og listene straks penere;)

hvordan trur du det blir hvis jeg lakkerer alle fangere og paneler i matt svart lakk? blir da også mer permanent?

x KE70 83mod

x 740GL 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider